„S lítostí Vám oznamujeme, že CK AZUR REIZEN, s.r.o. není schopna dostát svým závazkům plynoucím z uzavřených smluv o zájezdu s klienty, a proto je nucena po 21 letech činnosti vyhlásit svůj úpadek,“ uvedla v pondělí večer společnost na svém webu.

Zmiňované cestovky se specializovaly především na prodej zájezdů do Tuniska, Turecka, Egypta či na řecký ostrov Rhodos. 

„Důvodem úpadku je neschopnost subjektů dostát svým závazkům vyplývajících z uzavřených smluv," uvedla Kateřina Petříčková z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Cestovní pojištění. Ilustrační foto.
Dovolená za dveřmi? Nezapomeňte na cestovní pojištění. Poradíme vám

Společnosti jsou však proti krachu pojištěny u České podnikatelské pojišťovny. „Jejíž zástupci budou řešit všechny případné pohledávky,“ stojí v prohlášení CK Azur Reizen.

Podle informací České podnikatelské pojišťovny se krach obou cestovních kanceláří dotýká celkem tisícovky klientů. Aktuálně se v zahraničí nachází na 450 turistů.

„S naším partnerem, asistenční službou Global Assistance, pracujeme na tom, abychom co nejdříve zajistili jejich bezpečný návrat zpět do Česka,“ uvedl Václav Hönig, ředitel úseku neživotního pojištění. „Na odpoledne se nám podařilo zabezpečit návrat 51 turistů z Tuniska. Úhradu původně plánovaného letu jim pokryje pojistka u České podnikatelské pojišťovny.

Dnešním nočním spojem odletí také 28 osob z turecké Antalye. Na pražském letišti Václava Havla přistanou ve 2.50 ráno. Během zítřka se vrátí také 28 turistů z Turecka, dalších 43 z Egypta a šest klientů z řeckého ostrova Rhodos,“ informuje Pavel Vyskočil ze společnosti Global Assistence. 

Dalších 550 klientů obou zkrachovalých cestovních kanceláří, kteří mají uzavřenou cestovní smlouvu, na svou dovolenou již neodletí. Poškození klienti se mohou obrátit o náhradu vzniklé škody na pojišťovnu. Tiskopis pro oznámení o škodní události je k dispozici na internetové adrese pojišťovny cpp.cz nebo na libovolné pobočce. 

Ilustrační foto.
Češi se pojišťují hlavně na úrazy, riziko vážných nemocí zanedbávají

„Pracovníci ČPP aktuálně zjišťují potřebné údaje týkající se rozsahu a výše škody. Více informací budeme mít k dispozici začátkem příštího týdne,“ doplnil Václav Hönig. Cestovní kancelář AZUR REIZEN měla u ČPP sjednané pojištění proti úpadku od roku 2016 a cestovní kancelář Maxi Reisen od roku 2015. 

Mnoho klientů si již v minulosti stěžovalo na to, že je cestovní kancelář nespolehlivá. "Hlavní problém je, že si nikdy nejste jistí, kde budete bydlet a kdy přiletíte na místo. Je dobrá akorát pro lidi, kteří mají rádi adrenalin," uvedla jedna z přispěvatelek na internetové diskuzi Orbion.cz. "S ubytováním jsou už roky známí, téměř vždy vás totiž dají do úplně jiného hotelu, než který máte zakoupený. Mají ve všem chaos," uvedla další. 

Mnozí si také stěžovali na špatnou kvalitu zajištěného ubytování i služeb delegáta. "Ubytování hrůza a delegátka nebyla schopná nic řešit. Odlet z Tuniska byl posunut na další den a nikdo nás neinformoval. A další den při odletu nás zapomněli vyzvednout na hotelu. Na letiště jsme se dopravovali na poslední chvíli sami. Nikdy více," píše další z přispěvatelek.

V letošním roce tímto došlo celkem ke třem krachům cestovních kanceláří. Podle Petříčkové je úpadek subjektů Azur Reizen a Maxi Reisen vzhledem k jejich dlouholetému působení subjektů na trhu i jeho vyhlášení na konci hlavní turistické sezony poměrně neobvyklý. Ještě v roce 2014 vykazovala společnost zisk přes 120 milionů. 

Ilustrační foto
Život máme jen jeden. Češi si ale víc cení majetku, říká průzkum