„Posílili jsme především v Řecku, kde jsme přidali ostrovy Evia a Leros a poloostrov Attika. Došlo tím k navýšení kapacity Řecka o zhruba deset procent proti loňsku," uvedl marketingový ředitel cestovní kanceláře Exim Tours Stanislav Zíma.

CK Fischer zatím prodala o téměř pětinu více zájezdů než během loňských předprodejů. „Snažíme se průběžně dokupovat místa v nejpopulárnějších destinacích," dodal mluvčí Jan Osúch. CK Blue Style registruje nárůst prodejů o více než 40 procent meziročně.

Podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur mají CK nyní vyprodáno 40 až 50 procent celkové kapacity. „Rovněž průměrná cena prodaného zájezdu se zvýšila oproti loňsku a přesahuje 13.000 Kč na osobu, což dokazuje, že oslabení koruny vůči euru se zatím do zájmu o letní dovolenou u moře neprojevilo," uvedla tajemnice asociace Kateřina Petříčková.

Autobusové zájezdy

V autobusových zájezdech vede Chorvatsko, dále Itálie a Španělsko. V leteckých zájezdech jsou pak na špici Řecko a Turecko. Zájezdy do Bulharska se prodávají na stejné úrovni jako vloni, uvádí asociace. Češi letos kvůli obavám ze zdražení opět častěji volili nákup zájezdu „first minute", zejména rodiny s dětmi.

„Klienti častěji vybírají zájezdy se stravováním all inclusive, a to z důvodu, že chtějí mít své výdaje při pobytu v zahraničí pod kontrolou," uvedl marketingový ředitel Čedoku Tomáš Brejcha. Podle něj také hoteliéři například v Egyptě a Bulharsku nabízí kvůli úbytku ruských turistů tuzemským CK dodatečné slevy.

Podle cestovních kanceláří také bude v létě nabídka zájezdů kupovaných na poslední chvíli opět nižší. „Plánovaná kapacita pro last minute v letošní sezoně bude s ohledem na vývoj prodejů ještě omezenější než v loňském roce," uvedla Lenka Berberi z cestovní kanceláře Blue Style.