Sdělil to mluvčí ČEZ Ladislav Kříž. Firma tím chce objasnit Romanovo působení v čele ČEZ a vyhovět také ministrovi financí Miroslavu Kalouskovi, který energetickou firmu požádal o prošetření možného konfliktu zájmů.

„Vítáme tuto žádost, protože spekulace o vztahu ČEZ a Škody Power vrhají stín na po několik desetiletí trvající spolupráci těchto firem, kdy všechny elektrárny ČEZ jsou historicky vybaveny zařízeními plzeňské Škodovky,“ uvedl Kříž. „Provedeme hloubkové šetření všech zakázek z celé Skupiny ČEZ,“ dodal.

Deník Mladá fronta Dnes minulý týden zveřejnil dokumenty, které podporují dřívější spekulace, že během svého působení v čele ČEZ měl Roman vlastnické zájmy ve Škodě Plzeň. ČEZ Škodovce poskytoval miliardové zakázky na své elektrárny a Romanovo případné působení v obou firmách by znamenalo vážný konflikt zájmů. Roman přitom podle Hospodářských novin připustil své angažmá ve firmách napojených na skupinu Appian Machinery (Netherlands) B.V., která v roce 2006 byla zapsána do rejstříku jako oficiální majitel plzeňské Škody. Tvrdí ale, že vazby se zmiňovanými firmami přerušil ihned po svém příchodu do ČEZ.

Roman odmítá, že by byl na plzeňskou Škodu napojen během svého působení ve vedení ČEZ. V září v čele ČEZ po sedmi letech skončil a stal se novým předsedou dozorčí rady společnosti. Premiér Petr Nečas již oznámil, že pokud se nezákonné vazby Romana na Škodovku prokážou, bude namístě, aby z dozorčí rady ČEZ odešel.

Vztah Romana ke Škodě nyní začíná šetřit protikorupční policie. Současný šéf ČEZ Daniel Beneš má na pokyn ministra financí prověřit smlouvy ČEZ se Škodou. Ministerstvo financí je se zhruba 70 procenty hlavním akcionářem společnosti ČEZ.

Čtěte také: Roman připustil, že měl vazby kolem Škody Plzeň