V médiích se už několik dnů objevují reklamy s textem „NejsmE ONi a NePREplácejte účty“. Podle vedení ČEZ má tato kampaň rozhýbat český trh s energií, potažmo přetáhnout zákazníky od konkurence k nim.

ČEZ pro své srovnání s konkurencí používá nabízený tarif D02d při roční spotřebě domácnosti 2,2 MWh. Ten má být za stanovených podmínek levnější o necelých 290 korun ročně oproti E.ON a zhruba o 550 korun levnější než nabídka PRE.

Vyšší úspory s vyšší spotřebou

Jak k tomu uvedl Vladimír Vokroj z ČEZ Prodej, vyšší úspory se oproti konkurenci projeví zároveň s vyšší spotřebou zákazníka. „To, že lidé hledají úspory, jsme si ověřili již v roce 2006, kdy jsme přišli se třemi produktovými řadami,“ uvedl Alan Svoboda, obchodní ředitel ČEZ.

„Pro zákazníka se stala nabídka zajímavou v momentě, kdy uspořil 2 až 3 procenta. Kvůli levnějšímu produktu Basic k nám přešly desítky tisíc uživatelů,“ dodal Svoboda s tím, že podobná úspora bude dostatečným impulsem pro změnu dodavatele.

To má koneckonců doložit také několik tisíc telefonátů, které callcentra ČEZ za několik málo dnů kampaně už vyřídila.

Podle oficiálního vyjádření společnosti PRE je reklamní kampaň neetická a lživá. Tiskový mluvčí PRE Petr Holubec poukazuje právě na jeden tarif, kterým se ČEZ srovnává s konkurencí. „V ostatních jsme levnější,“ řekl již dříve Deníku.

Odvetu nechystají

Pražská energetika zatím nechystá žádnou odvetu, ale rozhodla se vyčkávat, jak se zachovají zákazníci. „Monitorujeme naše zákaznická centra a zatím jsme obdrželi jen jeden jediný telefonát, který se týkal přechodu k ČEZ,“ uvedl včera Petr Holubec. Je ale možné, že zákazníci PRE přejdou ke konkurenci hromadně, protože ČEZ nabízí, že formality zařídí sám a prozatím sbírá podpisy pod plné moci.

Podle Holubce si Pražská energetika nechává zpracovávat právní rozbor, zda je postup ČEZ v souladu se zákonem. „Připravujeme stanovisko, a pokud budeme mít šanci na úspěch, budeme tuto záležitost řešit soudně,“ poznamenal Holubec.

Dosud není známo kolik by měla kampaň ČEZ stát. V médiích se objevila informace o dvaceti milionech korun. Vedení elektrárenského giganta ale tuto informaci nepotvrdilo a o konkrétní částce se rozhodlo mlčet.