Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Okrádá ČEZ své zákazníky? Jak se to vezme.

OSTRAVA - ČEZ připravil jednoduchý trik, kterým vydělá desítky milionů měsíčně. Ty pochopitelně nevytáhne z nikoho jiného, než z občanů České republiky. Těmito slovy začíná dopis, který nyní přes internet dostal do své e-mailové schránky takřka každý, kdo ji vlastní.

18.9.2007
SDÍLEJ:

Zákaznické centrum ČEZ v OstravěFoto: DENÍK/Adolf Horsinka

Ti ostatní se pak tuto alarmující zprávu, podle které byli automaticky převedeni do zbytečně dražšího tarifu, mnohdy dozvídají od svých rozhořčených známých. Jako třeba Jana Duží z Ostravy. „O tom, že platím ČEZ neopodstatněně více, mi řekl soused. Ihned jsem tedy volala na jejich zákaznickou linku s tím, ať mě převedou na tarif nejnižší,“ sdělila paní Duží.

Ivo Měšťánek, manažer komunikace společnosti ČEZ, ale distributora energie brání. Kritický e-mail podle něj vychází z nesprávného pochopení nových produktových řad.

Rozlučte se Comfortem, radí e-mail

Ale zpět na začátek. V čem tedy má údajný trik spočívat? „Každý odběratel elektrické energie před časem dostal od ČEZ brožuru Oranžový průvodce. Běžné kecy na kvalitním papíře jste asi zahodili stejně jako většina ostatních. Zásadní chyba, která z vaší kapsy přihraje ČEZ zbytečně téměř sto padesát korun ročně, které nemusíte platit,“ stojí dále v e-mailovém upozornění.

V brožuře je totiž napsáno, že vás dodavatel energie automaticky přesunul do tarifu Comfort. Ten prý obsahuje širokou škálu doplňkových služeb. Což znamená, že si třeba za místní hovorné můžete zavolat na zákaznickou linku. V ceně je i písemná korespondence s ČEZ. „Co však dělat, pokud máte na komunikování jiné kamarády než ČEZ?“ ptá se dále autor dopisu a hned přináší dobrou radu: „Tarif Basic vás vyjde ročně o 142,80 korun levněji při stejných cenách elektrické energie.

Jak tyto peníze ušetřit a jak především zabránit úplně zbytečné podpoře milovaného monopolisty, který vyplácí tak pěkné roční odměny našim milovaným členům jeho dozorčí rady? Zákaznická linka ČEZ je 840 840 840. Měla by stát místní hovorné.“ Na zmiňovaném čísle se můžete s tarifem Comfort rozloučit.

Oni už nevědí, jak by nás odřeli…

Učinila tak i Jana Duží. Hned poté, co se jí konečně podařilo s neustále přetíženými operátory spojit. „Nejprve mě přemlouvali, abych tarif neměnila, že přijdu o komunikaci zdarma. Jenže já se s nimi bavím tak jednou za pět let, a nemám proto zájem jim jen tak přispívat do jejich už tak nadité kasy,“ vyjádřila se dále postarší žena.

Nejvíce ji dle jejích slov naštvalo, že ač lidé dostali od ČEZ brožuru, těžko z té změti čísel mohli sami vyčíst, že jsou okrádáni. „Nikdo by to nevěděl, kdyby na to neupozornil ten dopis z internetu,“ uvedla ještě Duží. „Oproti minulému předComfortnímu období nyní ČEZ díky triku získává od každého milionu odběratelů navíc naprosto bezpracně dvanáct miliónů korun každý měsíc. Změna na tarif Basic je přitom, aspoň zatím, zdarma. Volal jsem tam a budu platit méně. A až je někdy v budoucnu budu volat, nebo jim psát jinak než mailem, tak zaplatím čtyřicet korun. V době bezplatných zákaznických linek! Oni už zkrátka nevědí, jak by nás odřeli…“ uzavírá rádce svůj dobře míněný dopis.

Nejde o žádné triky, tvrdí ČEZ

Jsou zákazníci energetického gigantu opravdu nevědomky okrádání? Podle Iva Měšťánka, manažera komunikace společnosti ČEZ, je tato informace nepravdivá. Ve svém vyjádření se proto snaží vše uvést na pravou míru. Uvedený e-mail podle něj vychází z nesprávného pochopení nových produktových řad. Tedy z domněnky, že dosud zákazníci využívali služby v rozsahu a ceně Basic, a od počátku roku byli převedeni na službu Comfort. Ve skutečnosti k ničemu takovému nedošlo.

„Nabídka Skupiny ČEZ byla od 1. ledna letošního roku rozšířena o nové dvě produktové řady, a to Basic a Exclusive. Stávající nabídka produktů byla marketingově pojmenována jako řada Comfort,“ vysvětluje na úvod Měšťánek. Tyto řady se dle jeho dalších slov liší rozsahem zdarma poskytovaných podpůrných služeb a také cenou. Všem zákazníkům byla přiřazena produktová řada, která odpovídá té, již měli dosud. Jen byla nově pojmenována jako Comfort.

Bez svolení zákazníka se nic nezměnilo

„Rozsah služeb je v ní shodný s těmi, které měli zákazníci před zavedením nových produktových řad. Způsob tvorby ceny je taktéž shodný se způsobem, který byl používán před zavedením nových produktových řad. Do ceny se tedy všem zákazníkům, kterým byla přiřazena produktová řada Comfort, promítlo pouze meziroční navýšení cen silové elektřiny ve výši 7,6 procenta. Bez svolení zákazníka se tak nezměnil ani rozsah obsluhy, na který byl zvyklý a který je zakotven do uzavřené smlouvy, ani nedošlo ke změně způsobu tvorby ceny,“ dementuje obsah e-mailu manažer komunikace.

Závěrem pak přichází s informací, že ČEZ vlastně nově nabízí možnost i ušetřit. „Zákazníci nově získali možnost zvolit si i řadu Basic, díky níž mohou uspořit 120 Kč ročně. V rámci této řady je zpoplatněno případné využití call centra nebo obchodních kanceláří. Zdarma je komunikace přes internet a písemná korespondence,“ uvedl dále Ivo Měšťánek a doplnil, že náročnější klienti mohou naopak přejít na službu Exclusive, díky níž pak mohou využívat specializované poradenské služby. Měsíčně si ale za ni oproti tarifu Comfort připlatí patnáct korun.

Nové produktové řady společnosti

ČEZ Comfort - osvědčený standard

Nejrozšířenější produktová řada zachovává osvědčené principy z předchozích let a zároveň zdarma poskytuje širokou škálu doplňkových služeb. Máte ji standardně nastavenou jako výchozí, případný výběr jiné produktové řady je pouze na vás a lze jej provést prostřednictvím zákaznické obsluhy. V ceně produktové řady Comfort je veškerá komunikace s obsluhou Zákaznických center, pracovníky Zákaznické linky Skupiny ČEZ, prostřednictvím internetu i písemné korespondence. Součástí služeb této produktové řady může být i využití některé z forem elektronické fakturace. Cena za měsíc je 40 korun bez DPH.

Basic - plaťte jen za služby, které využíváte

Basic je produktová řada se sníženou pevnou měsíční cenou. Oproti řadě Comfort vám přinese úsporu 10 Kč měsíčně. Některé služby poskytované prostřednictvím Zákaznických center nebo Zákaznické linky Skupiny ČEZ jsou však zpoplatněny. Tato řada se hodí pro ty, kteří využívají raději písemné nebo internetové komunikace. Ta je nabízena zdarma. Pokud se chcete ve věci dodávek elektřiny obracet osobně na Zákaznická centra nebo telefonickou Zákaznickou linku, jsou tyto služby zpoplatněny. Cena za měsíc je 30 korun bez DPH.

Exclusive - poradíme vám jak uspořit

Exclusive je produktovou řadou určenou pro náročnější z vás. Úroveň poskytovaných služeb je vyšší než u základní řady Comfort a blíží se již konceptu služeb osobního bankéře, jak je poskytují finanční instituce. Speciálně vyškolení pracovníci vám poradí buď na Zákaznické lince Skupiny ČEZ, anebo přímo v Zákaznických centrech ve všech větších městech. Součástí je rozšířené poradenství například ohledně energetických úspor, při výběru vhodných spotřebičů do domácnosti nebo způsobu zateplení domu. Vyšší úroveň služeb je hrazena formou zvýšené pevné měsíční ceny elektřiny. Cena za měsíc je 55 korun bez DPH.

18.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Radek Vondráček
2 9

Hnutí ANO navrhne na předsedu Sněmovny Vondráčka

Andrej Babiš (vlevo) a Jaroslav Faltýnek.
46 9

Mezi Čechy mírně převažuje nespokojenost s výsledkem voleb

Grémium ČSSD naplánovalo mimořádný sjezd. Bude v dubnu

Mimořádný sjezd ČSSD by se měl konat v Hradci Králové 7. dubna, řekl po dnešním večerním jednání užšího vedení strany novinářům úřadující šéf sociální demokracie Milan Chovanec. V tento den ČSSD slaví 140. výročí založení. Šéfové ČSSD se ze sídla strany odebrali do Sněmovny na jednání s představiteli hnutí ANO. Podle Chovance grémium řešilo technické věci, ale také taktiku pro jednání.

AKTUALIZOVÁNO

FOTOGALERIE: Při smrtelné nehodě se vážně zranili další tři lidé

Smrtelná dopravní nehoda zablokovala v neděli dopoledne silnici mezi Javornou a Železnou Rudou. U odbočky na Zhůří se čelně srazila dvě osobní auta, muž německé národnosti nehodu nepřežil.

Diktátor Mugabe nebude velvyslancem dobré vůle, šéf WHO po kritice obrátil

Generální ředitel Světové zdravotnické organizace (WHO) podlehl bouři nevole, kterou rozdmýchalo přidělení titulu Velvyslanec dobré vůle dlouholetému prezidentovi Zimbabwe Robertu Mugabemu. Přestárlý jihoafrický dikátátor se tak zdravotnickým embasadorem nestane.

Extraliga po 16. kole: Zlín slavil v mocném finiši. Vondrka odbrzdil Piráty

/FOTOGALERIE/ Že na vítězství stačí necelé tři poslední minuty zápasu doma ukázali hokejisté Zlína v mocném finiši. Zlínští hostili Liberec, který v samém závěru pohodlně vedl 2:0. Jenže Zlín v 58. minutě snížil Robertsem Bukartsem a v čase 59:44 vyrovnal Freibergs. Obě branky dali domácí při hře bez brankáře. V následném prodloužení vystřelil Beranům dva body Honejsek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení