Do pohybu se teď dala druhá etapa, která zahrnuje dalších 91 zastávek a podle projekčních předpokladů by měla vyjít na 40 milionů korun. „Tím bychom chtěli mít osazeny všechny důležité zastávky ve městě. Připravují se teď projekty a elektrické napojení,“ uvedl primátor Ostravy Tomáš Macura s tím, že montovány budou panely až na přelomu let 2018 a 2019.
Ne zcela ojedinělým problémem těchto panelů je však občasná poruchovost. Stává se, že jednotlivé displeje nefungují, zamrzá na nich čas nebo odjezdy spojů. Samostatným případem jsou pak panely na svinovských mostech, které loni poškodil řidič polského kamionu a jejichž výměna se protáhla na více než půl roku.
I ty ale byly před několika týdny za více než 800 tisíc korun opraveny a už počátkem léta přibyly na horních zastávkách další čtyři panely za 430 tisíc korun, díky kterým mají cestující lepší přehled při přestupování.
„Při výstupu z tramvaje cestující neviděli odjezdy autobusů a naopak, lidé proto nastupovali zase zpátky do spoje, kterým přijeli, což přinášelo stresové situace,“ popsala mluvčí magistrátu Andrea Vojkovská s tím, že magistrát právě na tyto podněty cestujících reagoval.
Inteligentní zastávky ve městě fungují už dva roky. Momentálně na 17 zastávkách, za rok a půl už celkově na 108 přestupních bodech. Zastávek v Ostravě je podle mluvčí DPO celkem 639, z toho 101 tramvajových, 64 trolejbusových a 474 autobusových.