Klesající poptávka po nových vozech jde ruku v ruku se snižujícím se tempem růstu čínské ekonomiky. Tento stav má podle CPCA řadu příčin, přičemž jednou z těch hlavních je probíhající obchodní spor mezi Pekingem a Washingtonem, v důsledku čehož došlo k zavedení cel na značnou část dodávaného zboží.

Svůj podíl na aktuální nepříliš lichotivé bilanci, k níž došlo naposledy před dvaceti lety, má rovněž nedávné ukončení programu vládních příspěvků pro tamní občany na nákup nových automobilů.

Asociace dále uvádí, že ani v nadcházejících dvanácti měsících se přitom na současné situaci příliš mnoho nezmění. Zájem o benzínové i naftové vozy bude klesat i v roce 2019. Celkový výsledek by pak měla zachraňovat především hybridní a elektrická auta.

Ve snaze tento negativní trend otočit plánuje Peking prostřednictvím Čínské národní komise pro rozvoj a reformy (NDRC) představit řadu projektů, díky nimž by se poptávka mohla opětovně navýšit. Mezi takové návrhy spadá například i zavedení nižší daně z prodeje osobních vozů.

Automobilový průmysl přitom není jediným, který v Číně během poslední doby vykazuje pokles. Nižší zájem ze strany tamních spotřebitelů hlásí také společnost Apple v rámci trhu mobilních telefonů.