Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů aut s naftovým motorem po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí.

Čínský úřad v prohlášení uvedl, že žádné z těchto 11 milionů naftových vozidel se nevyrábí v Číně. Zhruba 1900 těchto vozidel však bylo do Číny dovezeno. Úřad automobilce nařídil, aby zavčas předkládal aktuální zprávy o dodržování norem.

Úprava software

Volkswagen oznámil, že svolá 1950 vozů s naftovým motorem dovezených do Číny, aby zmíněný software upravil. Svolávací akce se v drtivé většině týká sportovně užitkových vozů Tiguan. Mezi svolávanými vozy jsou také čtyři sedany Passat B6, informovala agentura AP. Dotčeny podle automobilky nejsou žádné vozy, které prodávají dva společné podniky Volkswagenu s Čínou, totiž skupina FAW Group Corporation a SAIC Motor Corporation.

Čína je největším automobilovým trhem na světě podle počtu prodaných vozidel. Osobních vozů s naftovým motorem se na něm sice neprodává tolik, skandál by ale podle analytiků mohl ovlivnit rozhodování čínských zákazníků při koupi.

Pro Volkswagen je Čína největším trhem z hlediska objemu prodeje jeho vozidel. „Hluboké znepokojení" ohledně mechanismu umožňujícího nepravdivě vykazovat naměřené hodnoty emisí u naftových aut z koncernu Volkswagen dnes podle agentury Reuters vyjádřil rovněž čínský regulační úřad pro dohled nad kvalitou. Problém by podle něj měl být co nejdříve řešen.