Z fondu by se měla financovat nová letiště, ekonomické zóny pro leteckou dopravu, projekty spojené s nákladní a obecnou leteckou přepravou nebo nízkonákladoví letečtí přepravci, napsal list China Securities Journal.

Do leteckého průmyslu Peking masivně investoval i v poslední letech, aby se vyrovnal s rychle rostoucí poptávkou po tomto způsobu přepravy. Na rychlosti nabírá i tempo výstavby letišť. Jenom na jihu Pekingu se staví letiště za 14 miliard dolarů.

Ekonomické zóny pro letecký průmysl zřídilo 62 měst v zemi. Provozovny v nich mají výrobci letadel, dodavatelé nebo přepravní společnosti. Na registraci mezitím čeká více než stovka nově založených leteckých společností. V letošním roce navíc začaly fungovat dvě nové nízkonákladové aerolinky.

Nový investiční fond z jedné pětiny ovládá Capital Airports Holding, mateřská firma čínských aerolinek Hainan Airlines Company, která spravuje hlavní mezinárodní letiště v Pekingu. Zbytek drží několik investičních společností.