Letos v létě čínský regulační úřad pro automobilový průmysl dočasně zakázal výrobcům automobilů testování samořízených vozidel na dálnicích právě z toho důvodu, že pracuje na jednotných standardech.

Zájem o automobily, které jezdí bez řidiče, je mezi Číňany značný. Podle průzkumů by takové auto chtělo až 75 procent obyvatel.

O prvenství ve vývoji těchto vozů Čína soupeří s USA i s Evropou. Peking zatím zaostává z technologického hlediska, podle Reuters má ale výhodu v rychlejším zpracovávání potřebných norem a regulací. Automobily bez řidiče by tak mohly jezdit po čínských silnicích a dálnicích dřív než v jiných částech světa.

Samořízené automobily již vyrábí například společnost Google; testující se v několika státech USA. Kritici těchto vozů ale upozorňují, že auta musejí být programovaná i na situace jako je dopravní nehoda, což přináší i významné etické otázky.