Přetrvávající systém dvojích cen z počátku 90. let šokuje

"Inspektoři ČOI se nejčastěji setkávali s diskriminací z důvodu národnosti, kdy například anglicky mluvícím zákazníkům byly v restauracích účtovány vyšší ceny než českým spotřebitelům. Z výsledků kontrol vyplývá, že projevy diskriminace neměly v minulém roce klesající tendenci," uvedl ústřední ředitel inspekce Mojmír Bezecný.

Mezi další zjištěné případy diskriminace patřilo účtování tzv. servisu v hostinských zařízeních zahraničním zákazníkům.

"Jiným diskriminačním jednáním založeným na stání příslušnosti bylo jednání cestovní kanceláře, která podmiňovala přístup k nabízeným produktům, zájezdům, požadavkem na cestovní doklad vydaný ČR," uvedl mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

Nedostatky zjištěny v téměř polovině kontrol

Podezření na některou z forem diskriminace bylo zjištěno v 19 případech, což je 1,4 procenta z celkového počtu 1412 provedených kontrol. Porušení obecně závazných právních předpisů inspektoři zjistili v 594 případech, tedy ve 42 procentech kontrol.

Loni nabylo právní moci, v souvislosti s prokázaným diskriminačním jednáním, šest pokut v celkové hodnotě 82 000 Kč. V dalších šesti případech nabyly právní moci sankce za porušení zákazu diskriminace spotřebitele a dalších ustanovení zákona o ochraně spotřebitele v celkové výši 615 000 Kč.

Čtěte také:

Česká obchodní inspekce se zaměří na moravské vinotéky
90 procent e-shopů neprošlo kontrolou obchodní inspekce
Podle České obchodní inspekce polovina autobazarů používá nekalé praktiky