Průměrná věrnost značce se v autobazarech AAA Auto v loňském roce pohybovala mírně pod 30 procent. To bylo nejvíce ze všech čtyř zemí, kde firma působí. Nejméně věrní značce jsou Poláci. Stejnou značku auta si zde koupilo pouze 14 procent zákazníků.

Téměř každý druhý zákazník, který přijel do bazaru škodovkou, si novější vůz domácí značky opět pořídil. „Škodovka má u českých zákazníků v podstatě neotřesitelnou pozici. Lidé ji vnímají jako kvalitní a léty prověřenou značku a při pořízení novějšího vozu jsou velmi konzervativní,“ vysvětlil provozní ředitel sítě AAA Auto Petr Vaněček.

Škodovka vede věrnostní statistiky i na Slovensku. Tam si tuzemské vozy opětovně koupí každý třetí zákazník. V Polsku mají preference jiné. Škoda je až na čtvrtém místě, první příčku drží její mateřský Volkswagen. V Maďarsku jsou lidé nejvěrnější značce Suzuki, která jako jediná překonala hranici 30 procent.

Na opačném konci žebříčku se objevují Seat a Fiat. V Čechách si tyto dvě značky znovu vybrala méně než desetina zákazníků. „V podstatě stejné výsledky jsme zaznamenali na Slovensku, kde se pod deseti procenty pohybovala ještě značka Hyundai,“ doplnil Vaněček. V Maďarsku desetiprocentní hranici nepřekročily čtyři značky, v Polsku dokonce šest značek. V obou případech se většinově jednalo o auta francouzské a asijské provenience.