ČTK to zjistila z informací vyvěšených na úřední desce ministerstva dopravy. Do většiny z těchto měst ČSA už létají z Prahy.

Podrobnosti o předpokládaném zahájení provozu, uvažované přepravní kapacitě a letovém harmonogramu ČSA zatím odmítly komentovat. Podle mluvčího ČSA Daniela Šabíka se dopravce nachází v první fázi schvalovacího procesu, a je tak na sdělování podrobností příliš brzy. Jasné je pouze to, že pokud ČSA na požadované linky opravdu vstoupí, budou na nich létat letadly Airbus A319 nebo A320.

Letecké spojení může provozovat vždy jeden dopravce z každé země a případný tuzemský konkurent ČSA, který by měl zájem o práva na spojení Karlových Varů a výše uvedených měst, může do 23. ledna podat na ministerstvo dopravy vlastní nabídku.

Rozvoj letových linek do Ruska a okolního regionu je podle ČSA jedním z pilířů letů pro letní sezonu. Podle dřívějšího vyjádření prezidenta ČSA Philippe Moreelse se dopravce na tyto linky zaměřuje především kvůli exkluzivitě vyplývající z omezení pro vstup dalších dopravců, a tedy menší konkurenci než na linkách do evropských zemí, kde podobná omezení neexistují.

V zimním letovém řádu ČSA z Karlových Varů létají do Moskvy, Petrohradu a Samary. Celkem do Ruska a okolních zemí provozují na devět desítek letů týdně.