Lety na Maltu a Keflavík na Islandu plánuje dopravce pro sezónní provoz od června do září. Na trase by měly létat dva páry spojů týdně. "Míříme s tím zejména na český trh, předpokládáme že zejména česká klientela bude mít zájem o letní pobyty v těchto dvou destinacích," uvedl Tóth.

Česká klientela obecně na letech ČSA v posledních letech tvoří menšinu cestujících, zhruba dvě třetiny cestujících představují podle statistik dopravce cizinci přilétající do Česka.

Právě linky na Balkán jsou podle Tótha plánovány především pro zahraniční klientelu. Letadla do cílových destinací budou odlétat večer a do Prahy se vrátí ráno. Hodit se tedy budou zejména pro přílety do Česka, nebo pro další transfer na lety do západní Evropy, dodal.

Ve východním směru se dopravce chce vrátit do celé řady dříve opuštěných destinací. V Rusku jde především o Ufu a Kazaň, dále o běloruský Minsk. Důvodem je podle Tótha stabilizace leteckého trhu v této oblasti, kterou v předchozích letech vážně poškodil konflikt na východní Ukrajině.

Z destinací, které dopravce provozoval letos, příští rok v létě už nebude provozovat Oslo nebo Stavanger, které nebyly tak úspěšné, jak firma očekávala. Už během sezóny dopravce z podobných důvodů zrušil spojení do irského Corku a polské Radomi.

Kromě nových destinací na letní sezónu dopravce nedávno oznámil novinky i na letošní zimní letový řád. Nově budou aerolinky přes zimu létat do Benátek, Billundu, Boloně, Nice či Almaty. Do letového řádu dopravce se vrací i Jerevan a Helsinky.

Celkem ČSA plánují pro letní sezónu 2016 využívat flotilu šestnácti letadel.