Změna v nabídce spojení vyplývá z rezervačního systému, kde se už objevily nové lety. ČSA plán na expanzi na ostravské lince, kde dosud létají maximálně dvakrát denně, potvrdily.

Až ze čtyř letů denně si mohou cestující vybrat z Ostravy v pondělí a v pátek, ve středu ze tří. Ve středu ve směru z Ostravy budou k dispozici tři lety, v úterý, čtvrtek a v neděli jeden odpolední, v sobotu ranní. Ve směru z Prahy budou čtyři lety denně v pátek, po třech v pondělí a ve středu, dva lety pak ve čtvrtek a v neděli, jeden v úterý.

Tři dny bude letadlo nocovat v Ostravě, jinak se vrací do Prahy ČSA na lince nabídnou týdně patnáct zpátečních spojů týdně, dosud létá osmkrát týdně. Linka bude i nadále provozována turbovrtulovými letadly ATR 42 nebo 72. Let zabere celkem jednu hodinu.

Zajímavou změnou je i ceník. ČSA nabídne zpáteční letenky už od 1490 korun, zatím nejlevnější jsou za 2718. Zvýhodněná cena se týká jen zpátečních letenek. Jednosměrnou letenku sice systém nabízí, ale výrazně dráž a nejde koupit.

V ceně i té nejlevnější letenky bude vždy zahrnuta přeprava jednoho kusu kabinového zavazadla a jednoho kusu malé osobní tašky, ale také přeprava jednoho kusu zapsaného zavazadla o maximální hmotnosti 23 kilogramů a výběr sedadla kromě preferovaných, která jsou k dispozici za poplatek.

ČSA chtějí úpravou letového řádu i ceníku zamířit hlavně na tuzemské zákazníky.

„Linku mezi Ostravou a Prahou doposud využívali především zahraniční obchodní cestující mířící do/z Ostravy kvůli svému businessu. Nicméně v poslední době ji ve větší míře začali využívat také turisté, kteří postupně objevují krásy a zajímavosti Ostravy a Moravskoslezského regionu. Nově chceme plně využít potenciál linky a nabídnout výhodné letenky nejen transferovým cestujícím, ale také těm lokálním,“ uvedl Ján Tóth, ředitel Českých aerolinií pro obchod.

Mezi Prahou a Ostravou dnes jezdí nejvíce cestujících vlakem, konkurence na železnici stlačila ceny výrazně níže, než na jiných trasách a zpáteční jízdenku lze pořídit i za 200 korun.

I přesto může být letadlo cenově konkurenceschopné, pokud se letenka porovná s cenou nejdražších tříd ve vlaku: například zpáteční jízdenka v první třídě pendolina vyjde na 1370 korun, v případě třídy Premium u Leo Express ještě dráž.