ČSAD Autobusy má letos srovnatelné výsledky hospodaření s loňským rokem, očekává zisk kolem 20 milionů korun. „Podstatné pro stabilní vývoj i přes klesající tržby z přepravy cestujících, jsou stagnující náklady, které významně ovlivňují malé autobusy," uvedl Homola.

Z celkem 200 autobusů tvoří vozový park 20 malých Rošero First, které společnost nakoupila v posledních dvou letech. Hlavním cílem investičních záměrů bylo snížení spotřeby nafty. „Dalšími důležitými investicemi z hlediska úspor jsou tak nové autobusy na zemní plyn, kterých jsme pořídili sedm na jaře a do konce roku koupíme dalších osm," uvedl ředitel. Po modernizaci nádraží v Písku a ve Vimperku letos firma zrekonstruovala nádraží v Kaplici.

Hodnota společnosti se zvyšuje

Hodnota majetku společnosti loni poprvé překročila hranici 300 milionů korun, a to především díky investicím do obnovy autobusového parku. Autobusy ČSAD loni ujely přes 11 milionů kilometrů a přepravily 7,2 milionu cestujících.

Společnost ČSAD Autobusy České Budějovice byla založena v roce 2003 jako nástupnická organizace společnosti ČSAD České Budějovice, jejíž historie sahá do roku 1949. Vedle pravidelné linkové dopravy zajišťuje městskou hromadnou dopravu v Písku, příměstskou autobusovou dopravu v okolí Českých Budějovic, Písku, Milevska, Českého Krumlova, Kaplice, Prachatic a Vimperku.

Společnost zaměstnává 280 lidí. Jejím stoprocentním vlastníkem je rakouská ÖBB-Postbus.