Nová lokomotiva ČME 3M 4464 je vyrobena podle norem Evropské unie, její komponenty se vyrábějí a kompletují ve dvou závodech CZ Loko v České Třebové a v Jihlavě. Jako ucelené moduly se převážejí do Rigy, kde se lokomotiva montuje a uvádí do provozu.

Lokomotiva vychází z modernizace už technicky zastaralých, ale stále hojně rozšířených někdejších československých lokomotiv ČME 3. Po celkovém vylepšení zákazník získává moderní stroj poháněný americkým naftovým motorem Caterpillar. Provoz je velmi ekonomický, ve srovnání s původní lokomotivou například klesají náklady na palivo o 35 procent. Ještě vyšší je úspora u spotřeby oleje. Lotyšské státní železnice proto očekávají, že se jim celý projekt zaplatí do tří let.

Společnost CZ Loko již dodala 22 modernizovaných lokomotiv ČME a 19 lokomotiv TMX 002 do Litvy. V Bělorusku má kontrakt na dodávku 49 strojů ČME, z nichž 12 jich dodá letos. Díky úspěchu na zahraničních trzích se export, který loni dosáhl stovek miliónů korun, letos zvýší o 100 procent.

CZ Loko podniká v železničním strojírenství, zaměřuje se na modernizaci, opravy a výrobu lokomotiv. Vlastní závod v České Třebové a provozovny má také Jihlavě a Nymburce. Loni společnost vykázala obrat 1,8 miliardy korun, letos tuto hodnotu již překročila. V sídle firmy v České Třebové pracuje více než 700 lidí.