V současné době lidé mohou například výpis z rejstříku trestů či katastru nemovitostí nebo ověření počtu trestných bodů z Centrálního registru řidičů získat na radnici, poště nebo u notáře.

Banky se mohou stát kontaktním místem pro výkon veřejné správy za přesně stanovených podmínek. „Taková banka bude mít povinnost vykonávat v souladu s provozním řádem všechny agendy dostupné na Czech POINT a zaměstnanci banky se stanou takzvanými asistenty Czech POINT, kteří budou muset složit zkoušku z konverze,“ uvedla vedoucí projektu Czech POINT na ministerstvu vnitra Jarmila Šmardová.

Autorizace se bude vydávat na pět let za roční poplatek dva miliony korun. Ministerstvo vnitra bude soukromoprávním subjektům, které budou mít zájem kontaktní místo provozovat, nejen vydávat autorizaci, ale bude mít možnost tyto subjekty kontrolovat, případně akreditaci odebrat.

Czech POINT je kontaktní místo veřejné správy poskytující občanům zejména ověřené údaje vedené v centrálních registrech, jako jsou například rejstřík trestů, obchodní rejstřík nebo registr živnostenského podnikání.

Vše na jednom místě

Zapojením bank do systému Czech POINT se tedy například zjednoduší založení účtu či vyřízení úvěru. Pokud si totiž bude chtít podnikatel založit účet nebo požádat o úvěr, nebude muset, pokud jeho banka bude mít autorizaci, zvlášť navštívit Czech POINT a zvlášť banku, ale vyřídí vše na jednom místě.

Czech POINT nyní poskytuje lidem a podnikatelům 16 služeb, kontaktních míst je v současné době kolem 6700.

Čtěte také: Nezaměstnaní se budou hlásit na Czech Pointech