Vítězné logo pro CzechTourism zpracovalo grafické studio Marvil za 2,5 milionu korun. Na dnešním setkání s novináři to uvedl generální ředitel národní turistické centrály CzechTourism Rostislav Vondruška.

"Děláme logo pro gramotné lidi a nepotřebujeme jim ukazovat obrázky, " uvedl Pavel Zelenka, šéf vítězného grafického studia. Podle něj je vyobrazení například palmy, sluníčka nebo srdíčka, které zahraniční turistické centrály využívají, přežité až kýčovité. Marvil se proto zaměřil na jednoduchý text.

Slovo like (líbit se, mít rád, podobat se něčemu) umožňuje podle Zelenky rozehrát širokou hru v obsahovém pojetí. Umožňuje využít slogany, které jsou zahraničním turistům známé z jiných kulturních souvislostí, například z názvů písní populární hudby. Takovéto zapojení loga do samotného sdělení je podle něj moderní trend, který je výhodný především pro online prezentace.

Podle Vondrušky jsou právě internetové prezentace formou, kterou CzechTourism bude do budoucna Česko jako dovolenkovou destinaci stále silněji propagovat. Ve významných zdrojových zemích, jako jsou Brazílie, Itálie, Nizozemsko a Rusko, je vysoký podíl internetově gramotné populace a internet je dominantní formou získávání informací při výběru dovolené.

Studio Marvil se svoji podobou loga zvítězilo v konkurenci dalších pěti studií, které prošly do závěrečného kola výběrového řízení. Podle Vondrušky nabídlo za zpracování grafického návrhu nejnižší cenu. Nové logo od příštího roku nahradí používanou českou vlaječku na všech informačních a propagačních materiálech CzechTourismu, bude využíváno v kampaních pro turisty a objeví se na dárkových předmětech. Marvil v minulosti vytvořil například logotyp a vizuální styl Skupiny ČEZ nebo Lesů ČR.