O vývoji lokomotivy firma poprvé promluvila loni při prezentaci hybridního prototypu HybridShunter 400 na veletrhu Czech Raildays.  Tento týden na svém profilu představila koncept nové modelové řady a vizualizaci budoucí podoby.

Podle vedoucího oddělení marketingu CZ LOKO Jana Hoška není ještě vizualizace konečnou podobou, k zásadním změnám designu by ale už nemělo dojít.

HybridShunter slouží jako technologický demonstrátor, na kterém si CZ LOKO vyzkouší technologie. „Cílem je sériová výroba menší posunovací lokomotivy a pak hybridní lokomotiva na podvozku řady 744.1,“ dodal Hošek.

Lokomotivu představí do roku 2022

Podle něj se řeší u větší lokomotivy kombinace pohonu na elektřinu a diesel. První ukázky nového portfolia chce firma představit na konferenci v březnu. Již hotovou lokomotivu plánuje firma představit nejpozději v roce 2022 na Innotransu v Berlíně.

Pro CZ LOKO jde o další logický krok v činnosti. Firma začínala s opravami lokomotiv, postupně začala s jejich modernizací a úpravami na nové řady, teď přichází s úplně novou lokomotivou. Poslední novou lokomotivou vyvinutou v Česku je řada 380 od Škody Transportation.

CZ LOKO chce u nových strojů kombinovat elektřinu, diesel i baterie. Už loni v červnu generální ředitel Josef Gulyás uvedl, že jde částečně o reakci na měnící se poptávku. „Setkáváme se s tím, že už zákazníci mluví o konci objednávek lokomotiv na diesel nebo chtějí nějakou alternativu. Toto je pro nás logická cesta,“ uvedl Gulyás.