Jednou z možností, jak ulehčit dopravním zácpám, je přesunutí kamionů na železnici. K přesunu dostatečného množství kamionů na železnici však chybí vlakové soupravy a překladiště, uvedli dnes zástupci Sdružení dopravců Česmad Bohemia. Zahájení oprav D1 se podle Lidových novin proti původním plánům ministerstva dopravy o několik měsíců zdrží.

O modernizaci nejstarší české dálnice ministerstvo dopravy rozhodlo letos v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Tehdy úřad chtěl s rekonstrukcí dálnice začít na jaře příštího roku.

Stavba se nejspíš odkládá

Nyní to vypadá, že se začátek realizace stavby posune na podzim, uvedly Lidové noviny. Navíc se místo chystaných pěti úseků budou rekonstruovat pouze dva. Na stavbu je údajně pro příští rok vyhrazeno 1,58 miliardy korun.

Přesunutí kamionů na železnici podle Česmadu sice dopravě může ulehčit, veškeré komplikace ale nevyřeší. Podle mluvčího sdružení Martina Felixe více pomůže promyšlené organizování objízdných tras, například tím, že se odkloní pouze osobní doprava a kamiony zůstanou na dálnici.

Zhruba pět vlakových souprav by podle Felixe mohlo denně převézt 100 až 200 kamionů. To by podle Česmadu znamenalo ulehčení maximálně od dvou procent kamionů, které nyní denně dálnicí projedou. Potřebné vlakové soupravy navíc nejsou v současné době k dispozici.
Česmad Bohemia sdružuje dopravce ve vnitrostátní a mezinárodní automobilové dopravě. Jeho členy je více než 2000 společností se 20.000 vozidly.