Už nyní je jasné, že by z ní měly zmizet dosavadní autobusové zastávky. Stojí totiž na nepříliš bezpečných místech. To by se mělo do budoucna změnit. Práce na přestavbě se podle všeho rozběhnou nejdříve v roce 2025.

A důvod rekonstrukce? Pro dálnice jsou stanovené normy, které úsek před Prahou nesplňuje. D4 totiž byla původně rychlostní silnicí, stát ale tuto kategorii silnic zrušil.

Změny linek

„Výhledově bude moci být D4 upravena a zastávky vymístěny z hlavní trasy například do kolektorů či prostorů mimoúrovňových křižovatek,“ uvedl František Jemelka, mluvčí ministerstva dopravy. Součástí řešení jsou i dílčí změny linek pražské integrované dopravy. „Bude se jednat o výrazně bezpečnější řešení,“ dodal mluvčí.

Otázkou však je, jak rychle se vše projedná. První úseky se přestavby podle Jemelky pravděpodobně nedočkají před rokem 2025.

Ministerstvo je proto připraveno jednat o dočasných opatřeních ke zvýšení bezpečnosti. Mohlo by jít například o snížení maximální povolené rychlosti, ať již v celém úseku, či jen kolem zastávek.

Zástupci obcí už v minulosti namítali, že úsek před Prahou není technicky uzpůsobený k tomu, aby se po něm jezdilo rychlostí 130 kilometrů v hodině. „Avšak toto snížení by muselo být doprovázeno automatickým úsekovým měřením, jinak od něj nelze očekávat výrazný efekt. Uvedeným řešením se již zabýváme,“ uzavřel Jemelka.