Místní podávali námitky k trase dálnice mezi Moravskou Třebovou a Brnem hromadně. „Zastupitelé naprosto rezignovali na přání, kvalitu života, ovzduší a hojně navštěvovanou rekreační oblast,“ uvedla Dana Sisinová. Skupinovou akci organizovala. 

Připomínky musí v následujících dnech vypořádat magistrátní úředníci. Silnice v územním plánu již byla, v roce 2010 ji ale nechal vymazat soud.

Ilustrační foto.
Hledají definitivní trasu pro D43. Ve stopách Hitlerovy dálnice, zní z Medlánek

Politici a úředníci se nyní rozhodují mezi zmíněnou bystrckou a bítýšskou variantou vedení dálnice. Bystrcká má přitom vést po tělese kopírujícím takzvanou Hitlerovu dálnici. „Zatím nedokážeme říct, která varianta je lepší,“ uvedl brněnský radní pro územní plánování Filip Chvátal. Pro zvětšení klikněte.Zdroj: DENÍK

Proti bystrcké variantě je většina místních politiků. „Zhorší hluk i znečištění ovzduší. Už nyní je na některých místech překročený zákonný limit znečištění ovzduší,“ zdůvodnila zastupitelka za zelené a zástupkyně sdružení  Občané Brna proti stavbě rychlostní komunikace R43 v trase Kuřim – Troubsko Jana Pálková. 

Vizualizace dálnice D52. Ilustrační foto.
Stavbě dálnic D52 a D43 má pomoci novela zákona. Odpůrci musí nově platit kauce

Na straně kritiků dálnice prostředkem sídliště je i bystrcký starosta Tomáš Kratochvíl. „Pokud variantu přes nás přece jen odsouhlasí, chci, aby dálnice vedla tunelem se zatravněnou střechou,“ prohlásil. 

Jasněji bude v pondělí

Jasněji o vedení dálnice má být už v pondělí. Zástupci Jihomoravského kraje představí studii, která určí nejlepší trasu silnice. „Do konce září roku 2020 dostaneme podrobnou studii dopracovanou pro vybranou variantu,“ řekl náměstek hejtmana Martin Maleček. 

Ilustrační foto.
D43: komise navrhla bystrckou variantu, dálnice může u Brna vést pod zemí

Na rozhodnutí o vedení D43 čekají například v Kuřimi. Určí totiž i trasu obchvatu města. „Přikláníme se spíše k jižní variantě obchvatu. Prioritou pro nás ale je, aby byla stavba co nejrychlejší. Dopravní situace v Kuřimi je velký problém,“ postěžoval si místostarosta Petr Ondrášek. 

RADKA KONEČNÁ

Jednačtyřicet tramvají typu K2 v budoucnu nahradí nový typ, takzvaná Tramvaj pro Brno.
Dopravní podnik bude mít nové tramvaje. Smontuje si je sám