„Nový dálniční úsek přinese zkvalitnění dopravy v podobě zvýšení bezpečnosti, zrychlení dopravy a odstranění nebezpečných situací, které vznikaly vinou riskantního předjíždění v hustém provozu na dvoupruhové komunikaci,“uvedl šéf ŘSD Pavol Kováčik.

D3 Bošilec – Ševětín
* délka: 8,1 km (+ 1 km ze stavby Ševětín – Borek)
* plocha vozovek: 246 144 m2
* počet stavebních objektů: 92
* zhotovitel: Metrostav, Swietelsky, Doprastav
* cena stavby dle smlouvy: 1 248 mil. Kč (bez DPH)

Zmíněný úsek samotný měří 8,1 kilometru, aby bylo možné jej dopravně využívat je ovšem součástí zprovoznění i jeden kilometr navazující stavby Ševětín – Borek, která bude celá hotová až na jaře příštího roku. Dálnice mezi Bošilcem a Ševětínem vyšla na více než 1,2 miliardy. Stavba přitom nabrala skluz, při poklepávání základního kamene v roce 2015 byl ohlášen termín otevření na rok 2018.

Dálnice D3 tak je ode dneška dlouhá 60 kilometrů a vede od hranic středočeského a jihočeského kraje k Ševětínu. Ve výstavbě pak je dalších třicet kilometrů dále na jih, konkrétně jde o deset kilometrů Ševětín – Borek a dvacet kilometrů dlouhý obchvat Českých Budějovic (Úsilné – Hodějovice – Třebonín). Ten by měl být hotov v září 2022.

Problematický středočeský úsek

Poté budou zbývat k hranici už jen tři úseky: Třebonín – Kaplice nádraží (8,6 km), Kaplice nádraží – Nažidla (12 km) a Nažidla – Dolní Dvořiště (3,5 km). Poslední úsek by měl být podle ministerstva dopravy hotov v roce 2025.

Samostatnou kapitolou je středočeský úsek dálnice, kde se příprava neustále zpožďuje. Stavba nezačne dříve než v roce 2024. Celkem má dálnice D3 od Prahy po hranice s Rakouskem měřit 172 kilometrů.