Smyslem této snahy je, aby řidiči mířící z okolních měst jako Náchod, Jičín či Trutnov dál na Pardubice zbytečně nezajížděli do Hradce Králové, ale využívali právě těchto úseků dálnic. Tím by se tak mohlo krajskému městu z pohledu dopravy výrazně ulevit.

„Významně by se tak ulevilo tranzitu Hradcem Králové,“ uvedl náměstek hejtmana Martin Červíček s tím, že snaha vedení kraje zatím ztroskotala na ministerstvu dopravy. Důvodem měla být podle kraje malá politická podpora.

Vedení kraje a hradecká radnice však další šanci vidí po letošních volbách, respektive po novém rozložení Poslanecké sněmovny. „Věřím, že ve společném tlaku na ministerstvo nám hodně pomohou i nově zvolení poslanci a současní senátoři,“ dodal hejtman Královéhradeckého kraje Jiří Štěpán.

S tímto úmyslem, který má vyústit ve společné prohlášení kraje a hradecké radnice souhlasí i primátor Zdeněk Fink. „Jde o logický požadavek, který by nebyl v rámci republiky ničím výjimečným,“ uvedl Fink.

Otazník visí nad hlavním kritériem

„Podněty Královéhradeckého kraje vyhodnotíme a pokud by bylo odůvodněné, že skutečně výrazným způsobem zlepší místní dopravu, můžeme je akceptovat při přípravě nové vyhlášky v roce 2018,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold s tím, že však hlavní kritérium pro hodnocení je, aby dálnice tvořila obchvat města a sloužila tak především pro vnitřní městskou dopravu.