"Serenissima construzioni ve své nabídce nepředložila přílohu C soupisu prací stavby 'Seznamy hodinových sazeb a cen materiálů, profesí a strojů', která je nedílnou součástí soupisu prací stavby," uvedlo ŘSD jako důvod vyloučení italské stavební firmy. Tu ŘSD vyloučilo i v případě dalšího z tendrů na modernizaci D1, úseku mezi Hvězdonicemi a Ostředkem, ve kterém zvítězilo konsorcium tvořené společnostmi Metrostav, Swietelski a Hochtief.

Neposkytnutím přílohy sloužící pro budoucí výpočet ceny víceprací, by byla podle ŘSD italská společnost zvýhodněná proti ostatním uchazečům, které materiál dodaly. Ta ale s vyřazením z tendrů nesouhlasí a chystá se proti rozhodnutí ŘSD podat námitku a případně i je ochotná spor řešit i soudně, uvedly dnešní Hospodářské noviny. Podle ní pravidla tendru umožňovaly dodání této přílohy dodatečně.

Modernizace úseku mezi Ostrovačicemi a Kývalkou je jedním ze tří, které chce ŘSD v letošním roce začít stavět. V plánu je rovněž modernizace dálničních úseků Měřín - Valašské Meziříčí a Ostrovačice - Kývalka. Pokračovat budou rovněž zpožděné stavby na úsecích Větrný Jeníkov - Jihlava a Lhotka - Velká Bíteš, které nebyly dokončenu v loňském roce.

Hodnotu projektu na modernizaci zhruba pětikilometrového úseku Hvězdonice - Ostředek odhadovalo ŘSD při zadání stavební zakázky na necelých 580 milionů korun. Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se mají modernizovat postupně.