Řidič následně uvedl, že před srážkou jel jeho vůz na Autopilota. Ačkoliv Tesla svůj autonomní systém řízení nazývá Autopilotem, opět zdůraznila, že o plně autonomní funkci řízení vozu se nejedná, a řidič ve voze tedy musí v rámci svého i okolního bezpečí věnovat pozornost provozu a mít kontrolu nad vozidlem.

"Při používání Autopilota je řidiči nepřetržitě připomínáno, že by měl dávat pozor a mít stále ruce na volantu,“ uvedla automobilka ve svém prohlášení.

Podle policejní zprávy, kterou získala agentura AP, vozidlo před nárazem ještě zrychlilo. Vše se však zatím vyšetřuje. Policie pravděpodobně ještě získá informace přímo od Tesly, která umí z auta vytáhnout telemetrická data, aby se zjistilo, co přesně se před nehodou stalo, například kolik sekund před nehodou byl aktivovaný Autopilot, zda řidič v poslední chvíli držel volant, popřípadě zda se snažil brzdit.

George Soros
Zachránce Muskovy Tesly? Miliardář Soros koupil dluhopisy za tři čtvrtě miliardy

Zpráva přišla jen pár dní poté, co havaroval Model 3 v Řecku. Jednalo se o první nehodu Autopilota Tesly v Evropě. Vůz při rovné jízdě s aktivovaným Autopilotem špatně přečetl silnici a náhle prudce vybočil do odbočovacího pruhu, kde narazil do betonové bariéry. Řidiči se nic nestalo.

Nejvážnější nehodu v letošním roce zaznamenala automobilka v březnu v americkém Utahu. Ta podle Tesly nebyla způsobena selháním systému, ale jednalo se prý o chybu řidiče. Model X tehdy v autonomním režimu čelně naboural do betonového rozdělovače pruhů na dálnici. Na následky nehody řidič zemřel.

Tesla poté také zveřejnila článek, ve kterém obhajuje funkci Autopilota. Z šetření totiž vyplynulo, že před samotnou nehodou systém řidiče hned několikrát upozornil k převzetí řízení, jelikož to vyžadovala situace na silnici. Šofér ovšem tato varování ignoroval.

Samořiditelné auto firmy Uber
Samořiditelné auto vidělo ženu šest vteřin před srážkou. Uber ale vypnul brzdy

Tesla také často zdůrazňuje, že Autopilot není stále dokonalý a patří do 2. úrovně autonomních systémů, které vyžadují po řidiči, aby se chopil řízení.
Elon Musk, generální ředitel a zakladatel společnosti si také již několikrát stěžoval na až neúměrnou pozornost, kterou věnují média haváriím jeho vozů.

"Je super zvláštní, že havárie vozu Tesla, která má za následek většinou jen zlomeninu kotníku, se objevuje na předních stranách novin. O tom, že jen loni zemřelo při autonehodách po celém USA téměř 40 tisíc lidí se však nikde nepíše," napsal na svém twitteru.

Nutno dodat, že pozornost vzbuzuje spíše samotná technologie autonomního řízení. Do centra pozornosti se totiž kvůli autonehodám dost často dostává i společnost Uber. Naposledy plnila stránky novin letos v březnu, kdy vozidlo řízené autopilotem srazilo chodkyni, která náhle vstoupila autu do cesty.

Žena na následky zranění zemřela. Z vyšetřování se následně ukázalo, že auto chodkyni zaznamenalo, a dokonce přesně 1,3 sekundy před srážkou vydal palubní počítač pokyn k nouzovému brzdění, brzdy se ale nesepnuly. Uber totiž v autě již dříve deaktivoval některé asistenční systémy včetně autonomního nouzového brzdění.

George Soros
Zachránce Muskovy Tesly? Miliardář Soros koupil dluhopisy za tři čtvrtě miliardy