Výsledek šetření francouzského úřadu pro hospodářskou soutěž zveřejnil v pátek francouzský list. Mluvčí PSA podle agentury Reuters uvedl, že firma odmítá, že by používala podvodný software pro testy emisí.
Vyšetřování automobilky bylo zahájeno již začátkem dubna. Le Monde uvedl, že firmě hrozí pokuta pět miliard eur (přes 130 miliard korun).
Nainstalovaný software podle různých faktorů rozpozná, že je vůz testován na emise. V tu chvíli se změní řízení motoru a objem škodlivých plynů se drasticky omezí. Za všech jiných běžných situací však auto údajně vypouští z výfuku až desetinásobky škodlivin oproti tomu, co je dovoleno a deklarováno.

PSA není jedinou automobilkou, která je ve Francii vyšetřována kvůli podezření z podvodů s testy emisí naftových vozů. Francouzské úřady vyšetřují také německý koncern Volkswagen, francouzskou automobilku Renault a italsko-americkou automobilovou skupinu Fiat Chrysler Automobiles (FCA).
Vedoucí technický pracovník společnosti PSA uznal, že při vyšších teplotách bylo u dieselů úmyslně sníženo množství emisí, aby se zvýšila spotřeba paliva a emise při jízdě mimo město, kde je produkce zplodin méně kritická.

PSA však trvá na tom, že na takové kalibraci motoru není nic podvodného ani nezákonného. "Společnost PSA se ohrazuje proti nařčením z podvodu a stojí si za svými technologickými rozhodnutími," cituje agentura Reuters společnost.
Podvody s emisemi aut vyplavaly na povrch poprvé v roce 2015. Tehdy USA obvinily Volkswagen, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software, který mohl manipulovat s testy emisí. Volkswagen se posléze k podvodu přiznal. Do skandálu bylo zapojeno také 1,2 milionu vozů od české automobilky Škoda.
