Oděvní gigant se podle serveru za toto nedopatření ihned omluvil s tím, že podobnost byla „zcela náhodná.“

„V H&M se vždy snažíme nabízet výrobky, o kterých jsme přesvědčeni, že je naší zákazníci ocení,“ uvedla Petra Buchingerová, mluvčí společnosti. „Motiv na ponožkách představuje figurku Lego. Jakýkoliv jiný význam je zcela náhodný a omlouváme se, pokud tento motiv někoho urazil,“ dodala.

Mnozí uživatelé twitteru však tuto možnost odsoudili s tím, že se jedná o nesmysl. "H&M je nejlepší příklad toho, kam až může zajít politická korektnost… k hysterii," píše jeden z nich.

Jiný uživatel si z kauzy dělá legraci s tím, že ony dvě vlnky mu připomínají něco zcela jiného.

Skandál s ponožkami přichází jen několik týdnů poté, co společnost H&M vzbudila další vlnu pohoršení. Řetězec na začátku roku prezentoval černošské dítě v mikině se sloganem „nejhustší opice v džungli“. Firma se následně za kampaň omluvila. Mnozí však vyzývali k jejímu úplnému bojkotu.

Toto faux pas také vedlo k veřejnému znepokojení a k obviněním z rasismu, která přicházela z celého světa. Vrcholem byly nepokoje v Jižní Africe.