„Rozhodli jsme se, že v současnosti nebudeme tento produkt uvádět na francouzský trh,“ oznámil v úterním vysílání německé stanice RTL mluvčí Decathlonu Xavier Rivoire.

Lehký a jednoduchý hidžáb, který zakrývá pouze vlasy, nikoli celý obličej, měl být od března v prodeji ve 49 zemích včetně Francie, informovala BBC. Za jeho uvedením na světové trhy stála podle Decathlonu snaha o „zpřístupnění sportu všem ženám“. Již nyní společnost sportovní hidžáb úspěšně prodává v Maroku. 

Po oznámení jeho uvedení na francouzský trh však společnost obdržela přes 500 telefonátů či e-mailů od lidí, kteří s tímto krokem nesouhlasili. Někteří z nich se dokonce vypravili do obchodů společnosti, kde uráželi její zaměstnance či jim vyhrožovali fyzickým násilím.

Prodej neodporuje zákonům

Zastání však Decathlon nenašel ani u francouzských politiků. „Prodej sportovního hidžábu není nezákonný, ale byla bych raději, kdyby ho francouzská značka nepropagovala,“ řekla RTL ministryně zdravotnictví Agnes Buzynová s tím, že se jedná o "vizy žen, kterou nesdílí". 

Decathlon přitom není první společností, která chtěla proniknout do světa „islámské módy pro sport“, upozornil francouzský deník Le Figaro. Již od roku 2017 totiž ve Francii sportovní hidžáb prodává i americká společnost Nike.

Decathlon je maloobchodní řetězec sportovního vybavení, oblečení a obuvi. První prodejna byla otevřena v roce 1976 ve Francii, přičemž vyznávala koncept „všechny sporty pod jednou střechou“.  Dnes je s více než 1500 prodejnami ve 49 světových zemích jedním z největších prodejců sportovních potřeb.