Podle německého deníku Bild se podvody týkají 95 tisíc automobilů Insignia, Zafira a Cascada vyrobených v letech 2012 až 2017. Dnešní razii potvrdil hesenský zemský kriminální úřad. „Vyšetřujeme podezření z podvodu v souvislosti s uváděním vozů se zmanipulovaným softwarem pro měření výfukových plynů na trh,“ uvedla státní prokurátorka Nadja Niesenová.

Až desetinásobek povolených emisí

Inkriminované modely splňující normu Euro 6 měly být upraveny tak, že se jim během jízdy vypnulo zařízení na čištění emisí. V důsledku toho vypouštěly do ovzduší až desetinásobek povoleného množství oxidů dusíku. Spolkový úřad pro motorová vozidla proto automobilku Opel ve veřejném slyšení vyzval, aby podala vysvětlení.

Automobilka již v prosinci 2015 v reakci na skandál, který se rozhořel kolem Volkswagenu, uznala, že má v této problematice „potenciál pro zlepšení“. Aféra stála místo šéfa největšího evropského automobilového koncernu Martina Winterkorna, letos v červnu pak dostihla i ředitele značky Audi Ruperta Stadlera. Policie mu nejprve prohledala dům a vzápětí jej zatkla. Problémy s emisemi naftových aut však mají například i japonské automobilky.

Rupert Stadler, úřadující šéf značky Audi
Aféra Dieselgate dostihla i nejvyšší šéfy automobilky VW