Částečný zákaz dieselových aut se týká vozidel s motory emisních tříd Euro 1 až Euro 5, píše zpravodajský web německého týdeníku Der Spiegel.  

Podle rozhodnutí soudu by měla být zákaz nejprve zaveden na jedenácti úsecích berlínských silnic. Ty mimo jiné zahrnují Leipziger Straße a Friedrichstraße, jež se nacházejí v centru města. Později by mohlo být omezení rozšířeno i pro další ulice o celkové délce přibližně 15 kilometrů.

Německá města jsou pod sílicím tlakem obyvatel na zlepšení kvality ovzduší již od roku 2015, kdy automobilku Volkswagen zasáhla aféra Dieselgate. Americká agentura na ochranu životního prostředí (EPA) tehdy obvinila automobilku, že její auta s přeplňovanými dieselovými motory TDI falšují výsledky testů emisí. 

Částečný zákaz dieselů platí i v Hamburku

Čistota ovzduší se sice v Německu postupně zlepšuje, asi 70 tamních měst ale stále ještě překračuje povolené maximální koncentrace oxidu dusičitého. Limity, k jejichž překračování nejvíce přispívají právě osobní dieselová auta, přitom mají dodržovat už od roku 2010. Podle údajů Asociace evropských výrobců automobilů je téměř třetina automobilů v Německu, tedy přibližně 15 milionů vozidel, poháněna naftou. 

Částečný zákaz jízdy starších dieselů platí již od května letošního roku v Hamburku. Ten se tak stal prvním evropským městem, které zavedlo podobné opatření. Stejnému zákazu se do budoucna nevyhne ani Stuttgart či Frankfurt nad Mohanem.