Transport druhé jednotky potvrdil mluvčí firmy Emil Sedlařík. „Druhá jednotka vlaku Leo Express Sirius dorazí v pátek na okruh do Velimi.

Následně se připojí k první jednotce do schvalovacího procesu,“ řekl Sedlařík.

Vizualizace nové tramvaje ForCity Smart pro Bonn.
Zakázka za miliardy. Škoda Transportation uspěla s tramvajemi v Německu

Leo Express uvedl, že očekává rychlý průběh schvalování a nasazení nových jednotek v příštím roce.

„Po dokončení schvalovacího procesu bude možno jednotky nasadit v Česku, na Slovensku a také v Polsku. Leo Express vlak vyvinul ve spolupráci s jejich největším světovým výrobcem a je autorem a vlastníkem konceptu a designu jednotek Sirius,“ dodal Sedlařík. VÚŽ už dříve uvedl, že čínské soupravy prochází stejným schvalovacím procesem, jako jiné jednotky.

Elektrická jednotka Sirirus pro Leo Express:

Leo Express má v jízdním řádu několik spojů, u kterých počítá se startem v červnu letošního roku, na které chce tyto soupravy nejspíše použít. Jde například o spojení z Prahy do Plzně či Děčína nebo z Prahy do Bratislavy přes Přerov.

Vlak je dlouhý 111,2 metru, jednotka je dvousystémová (25 kV/3kV). Pojme 300 osob, maximální rychlost je 160 km/h. Skládá se ze šesti částí, jeden podvozek slouží vždy dvěma sousedním skříním.

Konkurence na české železnici
Zmatky s jízdenkami na železnici. Vyhněte se jim díky našemu přehledu

Vlak je vybaven systémem ETCS. Karosérie je hliníková. Leo Express má objednány tři jednotky, na dalších 30 jednotek má opci. Pokud by ji uplatnil, celková hodnota kontraktu je přes pět miliard korun.