To, že je o Jihlavu mezi investory stále zájem, potvrzují aktivity i dalších dvou společností, které chtějí své projekty v průmyslové zóně rozjet co nejdříve. Díky tomu by mohly v krajském městě časem přibýt desítky nových pracovních míst. „V Jihlavě fungujeme 
v pronajatých prostorech. Naše síť se rozšiřuje, proto potřebujeme větší kapacity. Nyní zaměstnáváme padesátku lidí, výhledově by se ten počet měl zdvojnásobit," řekl generální ředitel GLS Česká republika Pavel Včela.

Hala a dvoupodlažní zděná přístavba vyroste nedaleko dálničního přivaděče během několika měsíců. Zkušební provoz chce mezinárodní společnost GLS, zabývající se přepravou balíků, zahájit už od října. „Od září až do konce roku míváme nejvíce práce. Jihlavu jsme si vybrali díky její poloze, před několika lety jsme se sem přestěhovali z Humpolce. Česká republika obecně má v oblasti balíkové přepravy velký potenciál," doplnil Včela. Výstavba národní centrály – přesněji nového sídla vedení a třídicího uzlu – vyjde na sto milionů korun.

Dalším investorem, který už brzy v průmyslové zóně „kopne do země", je společnost Scania. „Vznikne tu servisní středisko společnosti Scania, které časem nabídne desítky pracovních míst. Vítáme ale i realizaci vědeckotechnologického parku, ta také začne co nevidět," přiblížil jihlavský primátor Jaroslav Vymazal (ODS) s tím, že bedřichovskou oblast čeká rozvoj 
i v následujících letech. Bedřichov je totiž jednou z lokalit, kde by mohlo stát ZEVO – spalovna.

„Pro krajské město je lepší přítomnost středně velkých podniků typu GLS, Scania 
a podobně. Pokud jsou z důvodu špatné ekonomické situace firmy nuceny propouštět, nemá to takový hrozivý dopad na zaměstnanost, jako když musí propouštět podnik, kde pracují tisíce lidí, což už se stalo u firmy Bosch Diesel," připomněl primátor.

Jihlava má podle Vymazala velký potenciál. „Tím, že se průmyslová zóna takto rozvíjí, se potvrdila důležitost Jihlavy jako krajského města a centra zaměstnanosti," dodal primátor.

ZUZANA MUSILOVÁ