Podnikatelé si v pilotním provozu mohou otestovat funkčnost pokladního zařízení s instalovaným certifikátem. Zároveň si mohou ověřit, zda se data ukládají na servery Finanční správy. Odesílané tržby v pilotním provozu nepodléhají kontrole Finanční správy.

Počet účtenek zaslaných do systémů Finanční správy vnímá zakladatel pokladního systému Septim.cz Zbyněk Švec jako alarmující. "Pokud vezmeme v potaz kapacitu systému EET, která čítá přijetí 6000 účtenek za jednu sekundu, tak za necelý měsíc fungování zkušebního provozu bylo zaevidováno tolik účtenek, kolik jich může v ostrém provozu přijít za pouhou půlhodinu," uvedl. "Můžeme jen doufat, že nedojde ke stejnému fiasku jako v případě zavádění registru vozidel, kdy systém zkolaboval hned první den," dodal.

Registrační údaje, se kterými se lze k systému přihlásit, přiděluje Finanční správa od 1. září. Dosud správa vydala 47.870 autentizačních údajů. Každý podnikatel si přitom může údajů vyžádat více, navíc podle Finanční správy o údaje žádají již i podnikatelé, kterých se evidence tržeb týká až od 1. března. Z celkového počtu vydala správa 17.606 registrací přes datovou schránku a 30.264 osobně na finančních úřadech.

Osobně si pro obálku s autentizačními údaji přišlo nejvíce podnikatelů v Jihomoravském kraji (3290) a ve Středočeském kraji (3289). Do datové schránky bylo doručeno nejvíce autentizačních údajů v Praze (5236) a Jihomoravském kraji (2122).

Od září finanční úřady za poplatek 1000 Kč vydávají závazné rozhodnutí, zda daná tržba podléhá EET. Finanční správa dosud obdržela 359 žádostí o závazná posouzení. Od stejného data úřady přijímají žádosti o možnost vést evidence ve zjednodušeném režimu offline. Těch zatím správa eviduje 224.

Z podnikatelů, kterých se týká povinnost EET od 1. prosince, zůstává 20 až 30 procent těch, kteří nemají koupenou pokladnu nebo jiné registrační zařízení. V posledních dnech zájem o nákup a zprovoznění pokladen podle společnosti Storyous zvolnil kvůli vládní diskusi ohledně dalších výjimek v systému.