„Našim hlavním zadáním byla maximální jednoduchost. ElektroRekolo mělo vypadat jako normální Rekolo, aby uživatel pro jeho ovládání nepotřeboval žádný manuál. Ladili jsme každý detail. Chtěli jsme, aby kola byla lehká, zvládala jízdu po kostkách a měla minimální uhlíkovou stopu,“ řekl Vítek Ježek, šéf a zakladatel společnosti Rekola Bikesharing.

„Partnerstvím s Rekoly oslovujeme aktivní lidi, kteří vyznávají podobné hodnoty jako my v innogy. Tedy všechny, kteří se zajímají o inovace, moderní životní styl a čisté životní prostředí. To beze zbytku splňuje sdílení elektrokol,“ vysvětlil David Konvalina, ředitel innogy pro maloobchod a marketing, proč se energetická společnost rozhodla zafinancovat nákup sedmi desítek růžových elektrokol.

Půjčování elektroRekol bylo oficiálně spuštěno ve středu 12. června. Jejich pohyb po Praze je neomezený, ale parkování a půjčení bude zatím možné pouze ve vybraných lokalitách. V první fázi jde o celé rezidenční území Prahy 7, jako je Letná a Holešovice, a postupně se bude území rozšiřovat.

Půjčit a rezervovat si mohou uživatelé elektroRekola v mobilní aplikaci Rekola stejně jako klasická růžová kola. Uživatelé s předplatným zaplatí až do konce července pouze minutovou sazbu 2 Kč/minut. Ostatní uživatelé pak navíc zaplatí nástupní poplatek 15 Kč.

Ještě výhodněji však mohou jezdit zákazníci energetické skupiny innogy. Díky uzavřenému partnerství s Rekoly mohou všichni noví zákazníci innogy získat jako bonus ke smlouvě na dodávky elektřiny nebo plynu předplatné s 500 minutami jízdy na elektrokolech a k tomu ještě čtyřměsíční předplatné klasických kol.

Sdílená elektrokola mohou oslovit novou skupinu uživatelů

Aktuálně jezdí na rekole každý třetí Pražák mezi 20-30 lety. Od elektrických kol si Rekola slibují, že umožní využít výhody městské mikromobility i starším a zdravotně znevýhodněným. „Jsem hrdý na kolegy z vývoje, kterým se podařilo přijít s městským elektrokolem, jenž je téměř k nerozeznání podobné od našich klasických kol,“ uvedl Ježek.

To je také důvod, proč jsou elektroRekola na rozdíl od konkurence a běžných elektrokol maximálně jednoduchá. Mají pouze jeden převod a jeden stupeň dopomoci, který poskytuje středový motor s takzvaným torzním snímačem, který okamžitě reaguje na první šlápnutí. „Chtěli jsme, aby uživatel nemusel před první jízdou dlouze studovat manuál. Stačí nasednout a jet,“ podotkl Ježek.

Elektromotor o síle 250 W napájí kolo až do rychlosti 25 km/h, ale rychlost může být reálně ještě vyšší, pokud cyklista vyvine vyšší rychlost vlastní silou. V průměru jezdí elektrokola o 21 procent rychleji než běžná kola.