Důvodem jsou stále oblíbenější internetové nákupy s osobním odběrem v kamenné prodejně. „Tito zákazníci vždy platí hotově nebo kartou přímo na místě, což je důvod, proč klesá obliba dobírky. Tu zákazníci obvykle využívají při dražších nákupech. Dle našich statistik jde ve více než 80 procentech případů o nákupy nad 2000 korun," uvedla mluvčí Kasa.cz Jitka Součková.

Zákazníci podle ní začali také více věřit online bankovním převodům, jejichž podíl od roku 2011 vzrostl pětkrát na 15 procent. Jen tři procenta nákupů byla za posledních 12 měsíců realizována na splátky. Hotově nebo kartou na prodejně platí v současnosti 52 procent zákazníků.

Zákazníci portálu, kteří nemají v dosahu výdejní místo, upřednostňují doručení zboží některým z českých přepravců. Nejpopulárnějšími byly za posledních 12 měsíců Česká pošta s 18 procenty zásilek a DPD s 15 procenty doručení.