Po podpisu smluv musí transakci posvětit Evropská komise, nebo antimonopolní úřady v zemích, kde všechny tři společnosti podnikají.

„Ještě budeme konzultovat, zdali rozhodnutí poslat na Evropskou komisi, zdali to pro nás bude lepší i z časového hlediska, nebo jestli budeme žádost o schválení podávat na jednotlivé trhy," uvedla Lagronová. Administrativně komplikovanější je podle ní ta druhá varianta, protože žadatel musí obeslat každý úřad zvlášť.

Posvěcení antimonopolních úřadů vyžaduje transakce ve všech zemích, kde podnikají všichni tři dopravci a kde teoreticky může hrozit, že by spojením mohl být narušen trh. Žádost tak bude bez pochyby směřovat ze zemí mimo EU například do Ruska nebo do Izraele. V případě, že by prodej neposuzovala Evropská komise najednou, musely by jej schvalovat antimonopolní úřady ve Španělsku, na Kypru a rovněž v ČR.

Zůstane dvacetiprocentní podíl

Privatizaci Českých aerolinií zahájil před rokem kabinet premiéra Petra Nečase (ODS), který 13. března 2013 schválil prodej 44 procent akcií ČSA společnosti Korean Air za necelých 70 milionů korun. Součástí dohody s Korejci byla i opce na zbylé akcie držené Českým Aeroholdingem.

Státnímu Českému Aeroholdingu v ČSA po dokončení transakce zůstane asi dvacetiprocentní podíl (19,74 procenta), 44 procent má korejský dopravce, 34 procent získá Travel Service a zbylá 2,26 procenta drží Česká pojišťovna.

Nelezení strategického partnera pro České aerolinie mělo být závěrečnou fází ozdravného procesu ztrátového dopravce, který v posledních třech letech prošel omezováním linek, zeštíhlováním letadlové kapacity a propouštěním. Omezování kapacity oznámil dopravce i na letošní letní letový řád, ve kterém by se měla přepravní kapacita meziročně snížit o 12 procent. ČSA oznámily například postupné zrušení letů do Ženevy, kvůli bezpečnostní situaci na Ukrajině neobnoví letní pravidelnou linku do Oděsy.