„Přestože meteorologické předpovědi na nejbližších 24 hodin v současnosti velmi přesně avizují blížící se nebezpečí, prakticky nikdy nejsme svědky adekvátních preventivních opatření,“ podivuje se prezident Sdružení Vladimír Starosta.

Podle něj působili dálniční správci komunikace i příslušníci policie, kteří na začínající kalamitu nijak nezareagovali a nechali ji narůst do obludných rozměrů, naprosto bezradně. Nabyl proto dojmu, že státu slouží veškeré komunikační systémy pouze k výběru peněz, sledování a pokutování řidičů, není však ochoten vybrané prostředky využít k ochraně majetku a zdraví silničních dopravců.

Silniční dopravci platí za každý kilometr ujetý po české dálnici pět až deset korun. Tyto poplatky jsou sice srovnatelné s těmi, které vybírají západoevropské státy, Česká republika za ně ovšem neposkytuje srovnatelné služby.  

„Jako hlavní problém vidím, že zainteresované složky státní správy nejsou schopny podobným kalamitám předcházet, nebo alespoň minimalizovat jejich následky hned od počátku. Proto bude třeba změnit některé zákony či vyhlášky. Není totiž možné donekonečna házet všechnu vinu pouze na řidiče,“ uzavřel Starosta.