Nové tramvaje dopravce nakoupit neplánuje. Vozy dají dohromady technici podniku v jeho brněnských halách. „Využili jsme toho, že ústřední dílny mají potenciál montovat tramvaje tady v Brně, a poptali jsme společnost, která nám dodá náhradní díly a projektovou dokumentaci a naučí nás montovat novou tramvaj,“ sdělil ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.
Něco podobného už si brněnští montéři vyzkoušeli v minulosti. Mají za sebou například rekonstrukce starých vozů na modernizované tramvaje typu Vario. Ty přestavovali více než deset let. Pod jejich rukama takto vzniklo čtyřiašedesát tramvajových vozidel. „V historii se v Brně spíš rekonstruovalo. Teď se bude jednat o stavbu zbrusu nové tramvaje,“ objasnil odborník na městskou hromadnou dopravu Tomáš Kocman.
Plánované vozy nahradí tramvaje typu K2. „V roce 2023 by měla být kompletně hotová nová flotila vozů,“ přislíbil Havránek.
V Brně díky tomuto projektu přibudou vozy, které ocení maminky s kočárky i lidé v letních parných dnech. Všechny nově smontované tramvaje mají být podle plánu nízkopodlažní a klimatizované. „Celkově chceme v příštím roce investovat zhruba 1,3 miliardy korun,“ sdělil Havránek.
Kromě montování nových tramvají chce dopravní podnik v příštích dvou letech koupit pětadvacet nízkopodlažních trolejbusů. Po jejich dodání vyřadí všechny vysokopodlažní vozy. Vozový park dále plánují navíc rozšířit o dvacet nových autobusů. Všem novým vozidlům hromadné dopravy nebude uvnitř chybět klimatizace.
KAMILA LORENZOVÁ, PAVLA HLOUŠKOVÁ