Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dopravní podnik propustí tři sta zaměstnanců

Praha – Je definitivně rozhodnuto. Pražský dopravní podnik rozváže pracovní smlouvy řádově s 330 zaměstnanci. Vedení společnosti se na tom dohodlo s odboráři. O případném dalším propouštění se bude jednat na sklonku roku.

24.11.2009 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Jedná se o první velkou vlnu propouštění. Přijít by měly ještě dvě další, o nich se ale bude teprve jednat. Na jednání finančního výboru magistrátu to včera potvrdil generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Martin Dvořák.

Dohoda z minulého týdne

„Je to čerstvá věc, na níž jsme se dohodli na konci minulého týdne,“ potvrdil. Podle jeho slov se bude propouštět nejvíce v oblasti opraváren autobusů. „Je to samozřejmě dáno tím, že obnovujeme vozový park a nebude potřeba tolik zaměstnanců na údržbu. O dalším propouštění se nebudeme bavit dříve, než si společně znovu sedneme ke stolu s odboráři. Mohu ale říct, že propouštění by mělo být ve třech etapách. Jednat o něm budeme opět na sklonku letošního či na začátku příštího roku,“ pokračoval Dvořák.

Úspora 100 milionů korun

Snížení počtu zaměstnanců bude pro DP znamenat roční úsporu až 100 milionů korun, ale v plné výši se to projeví až v roce 2011. Letos to bude méně, také díky vyplácení odstupného a podobně.

Dále ředitel DP Martin Dvořák konstatoval, že po vážné situaci v uplynulých týdnech se nyní situace uklidnila. „Došlo k podpisu dohody s odborovými organizacemi a samozřejmě došlo ke kompromisu z obou stran, například v oblasti outsourcingu,“ konstatoval.

Ty nebudou ukončeny, ale vždy je nezávisle prověří ČVUT, aby je pak nikdo nemohl zpochybnit. Pod patronací ČVUT bude navíc vytvořen dozorový orgán, který bude navrhovat postupy při outsourcingu. A dohlížet budou i zástupci odborů.

Nový servis pro metro

Do konce příštího týdne by měl být tímto způsobem dojednán například outsourcing na takzvaný full service pro metro na trase A i B. Mělo by to fungovat obdobně, jako na trase C, kde se o metro stará společnost Siemens a ne dopravní podnik.
I když se největší krize DP podařila zažehnat, problémů se rozhodně nezbavil. To bylo vidět i na včerejším jednání výboru, kdy se ohledně financování strhla vášnivá debata plná emocí.
Sice se podařilo uklidnit situaci ohledně financování provozní části DP, ale i nadále chybí pro letošní rok jedna miliarda korun na investice, respektive zaplacení pohledávek.

Za co modernizovat vozy metra

Dopravní podnik také v podrobné zprávě vyčíslil, na co jsou peníze potřeba. Bezmála 800 milionů korun by bylo potřeba na zaplacení faktur za modernizaci vozů metra 81-71M, další peníze chybí na doplacení pěti kusů nových souprav vozů metra M1 včetně zabezpečovacího zařízení a za nové tramvaje T15 ForCity.

DP vede jednání, která by mohla vést k rozložení plateb v delším časovém horizontu.
„Jenže stále to bude valení problému před sebou. I proto se budeme snažit prosadit, aby byla pro letošní rok zvýšena investiční dotace pro dopravní podnik právě o jednu miliardu, která by pomohla závazky pokrýt. Prostředky na to určitě jsou, mělo by to být z přebytku hospodaření za rok 2008,“ uzavřel předseda finančního výboru Petr Hulinský (ČSSD).

Čtěte také: Odboráři se dohodli, stávka zřejmě nebude

Autor: Lukáš Marek

24.11.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Pavel Sousedík u zlínského krajského soudu. Zproštěn viny.
6

Hrozilo mu dvanáct let za šíření HIV. Soud ho zprostil viny

Ponorka A.R.A. San Juan
AKTUALIZOVÁNO
1 4

Bouchání do stěny. Námořnictvo možná zachytilo ztracenou ponorku

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Jemná, zdvořilá a distingovaná dáma. Tak působila Jana Novotná letos na jaře, když poskytla rozhovor několika médiím včetně Deníku. Novináře přivítala svým typickým úsměvem a v elegantním krátkém sestřihu.

Slovenský talent Jozef Karika láká do temných hvozdů

Po Strachu přichází Trhlina. Nakladatelství Argo pokračuje ve vydávání knih mimořádného slovenského talentu Jozefa Kariky a po loňském hororu Strach servíruje další šílenstvím prodchnuté dobrodružství ze slovenských hor. Na Strach navíc kniha přímo navazuje. Nikoli však tak, jak by si mohl čtenář myslet.  

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Za druhé světové války tisíce japonských dobrovolníků narukovaly k pilotům kamikaze. Ti se pak s letadly plnými výbušnin vrhali střemhlav na spojenecké lodě. Současná anketa britské stanice BBC ukazuje, že díky vlivu nacionalistů se sebevražední letci v očích nové generace opět stávají hrdiny.

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT