Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu mezi 3700 účastníky, který provedl internetový srovnávač Heureka.cz ve spolupráci s výzkumnou agenturou NMS.

Značná část lidí ale stále dá na názor ostatních – podle doporučení svých známých se řídí 27 procent prázdninových cestovatelů. „Do způsobu výběru dovolené se promítá zvyšující se obliba trávení času na internetu a stále častější využívání sociálních sítí. Při rozhodování o výběru a nákupu dovolené tak lidé přirozeně kombinují informace od kolegů v práci s doporučeními přátel na Facebooku," uvedl Michal Oususký z agentur NMS Market Research.

Podle marketingového manažera zájezdového portálu Invia.cz Michala Tůmy se skutečný prodej zájezdů na internetu v ČR pohybuje kolem 35 procent. „Když se připočtou lidé, co pouze vybírají na internetu a následně nakupují na pobočce, tak to pravděpodobně bude kolem 50 procent určitě," dodal Tůma. Ještě v roce 2003 se podle něj internetový prodej pohyboval jen kolem 1,5 procenta.

Stále častěji se k vybírání dovolené na internetu přiklání také lidé ve věku nad 50 let. V této věkové skupině takto svoji dovolenou nakupuje každý třetí.

„Mladí lidé do 30 let dávají přednost výběru dovolené na internetu v 60 procentech případů. Tištěné katalogy jsou u nich oblíbené nejméně, svoji dovolenou tímto způsobem vybírají pouhá čtyři procenta lidí," dodává Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz.