„Cílem je, abychom se ze současného průměrného stáří devět let dostali na ideální úroveň 7,5 roku," uvedl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Konkrétní termíny dodávek vozů budou upřesněny až po jednání s dodavatelem a i na momentální potřeby a finanční možnosti DPP.

Autobusová zastávka. Ilustrační foto.
Autobusy ve Vysočanech musí trochu uhnout těžké technice

Snížení nákladů a zvýšení komfortu cestujících

Smlouva je uzavřena na pět let. Jeden kloubový autobus vyjde asi na 7,1 milionu korun, pokud jde o standardní typ částečně nízkopodlažních vozů je to částka 4,3 milionu korun. Cílem nákladů je ze strany DPP snaha o zvýšení komfortu pro cestující a snížení provozních nákladů.

Firma SOR Libchavy vyhrála ve výběrovém řízení, ve kterém hlavní roli hrála např. spotřeba nafty. Nové vozy budou klimatizovány a budou mít automatický hasičský systém. V kloubových vozech bude možné přepravovat až dva invalidní vozíky, ve standardním zase lze kupovat jízdenky pomocí bezkontaktních platebních karet.

Zapojení Kladenska do PID. Ilustrační foto.
Autobusy jsou nejisté, do Prahy jeďte vlakem, radí kraj Kladeňákům

K obnově vozového parku se DPP rozhodl už před více než rokem. Aktuálně se dělá další výběrové řízení na 300 standardních nízkopodlažních autobusů. DPP v současnosti provozuje 1177 autobusů. Náklady na jejich provoz činí ročně asi čtyři miliardy korun.