Do ztráty se vrátila osobní doprava, která skončila 388 milionů korun v mínusu (loni zisk 29 milionů), uvádí server Zdopravy.cz. V ní sice vzrostly tržby o 2,6 procenta (289 milionů) na 11,2 miliardy korun, rostly ale i náklady. Jen na mzdách vydal dopravce meziročně o 250 milionů korun více. Primárně se ale podle vedení drah vrátila osobní doprava do ztráty kvůli oslabení koruny a s tím spojeným kurzovým ztrátám.

Vizualizace nových vagónů poptávaných Českými dráhami
Konec koženky. České dráhy poptávají 90 expresních vagónů

„Stejně jako jiné roky, také letos lidé s oblibou využívali především dálkové a příměstské spoje. To se promítlo do tržeb z prodeje jízdních dokladů, které se meziročně zvýšily o 2,4 procenta. Podíl na tom měla především vnitrostátní osobní doprava a vyšší výnosy plynoucí ze zapojení vlaků ČD do integrovaných dopravních systémů,“ tvrdí člen představenstva Českých drah Martin Bělčík v tiskové zprávě.

„Díky jiným podnikatelským aktivitám se nicméně tento propad podařilo v rámci hospodaření mateřské společnosti eliminovat a akciová společnost České dráhy jako celek dosáhla zisku 237 milionů korun,“ dodává Bělčík.

Ilustrační foto
Vlakových zastávek bude více. České dráhy rozšiřují síť

Nákladní doprava ČD Cargo vykázala za pololetí zisk 350 milionů korun (loni 384 milionů), tržby meziročně vzrostly o 5,7 procenta na téměř 6,2 miliardy korun. ČD Cargo přepravilo 33,5 milionu tun nákladu, což je meziročně o 1,3 milionu více.

Ilustrační foto.
České dráhy musí splnit nejpřísnější mezinárodní standardy, říká Pavel Krtek