Google byl v loňském roce v Británii vyzván, aby přestal přijímat peníze od podniku Viagogo za umisťování jeho webu na vrchol seznamu při vyhledávání. Pod otevřený dopis se podepsal fotbalový svaz, několik poslanců a organizace zastupující zájmy hudebního průmyslu UK Music. V dopise vedoucím pracovníkům Googlu uvedli, že kvůli vedoucí pozici společnosti Viagogo ve výsledcích vyhledávání si spotřebitelé nevědomky kupovali vstupenky na sportovní, hudební a divadelní akce, které mohly být neplatné.

Kvůli porušení zákona na ochranu spotřebitelů zažaloval firmu britský antimonopolní úřad CMA. Tvrdí, že podnik neučinil dost na to, aby změnil své obchodní praktiky.

Dnešní krok Googlu je považován za výsledek tlaku nejen CMA, ale také regulátorů po celém světě.

Varování ČOI

Na kontroverzní praktiky serveru v květnu upozornila také Česká obchodní inspekce. Ta za poslední rok eviduje více než 140 podání od spotřebitelů, kteří si nejčastěji stěžují na zvýšení ceny vstupného během objednávky a nemožnost transakci stornovat. Stížnosti se týkaly i neplatných vstupenek nebo nevrácení peněz za vstupenku na zrušený koncert.