Dráhy se letos zaměří především na obnovu vozidel pro regionální dopravu.

Do provozu by měly být uvedeny první elektrické jednotky z rodiny vlaků RegioPanter určených pro Jihočeský, Ústecký a Olomoucký kraj. Dopravce jich objednal celkem 19, lišit se budou formou provedení. Pokračovat budou dodávky 33 motorových vozů RegioShuttle RS1, které již jezdí v Libereckém kraji a v průběhu roku budou nasazeny na Vysočině.

Cestující v Plzeňském Ústeckém a Olomouckém kraji se setkají s novými jednotkami Link od polského výrobce Pesa Bydhošť, kterých dopravce objednal 31. Na tratě Praha – Stránčice a Ostrava – Mosty u Jablunkova budou dodány nové patrové jednotky CityElefant. Jde o poslední objednávku osmi souprav z Operačního programu doprava, doplnil Šťáhlavský.

Nová vozidla jsou bezbariérová, klimatizovaná a vybavená elektrickými zásuvkami pro napájení drobné elektroniky. Pohodlný přístup pro vozíčkáře splňují podle Českých drah i vlakové toalety s uzavřeným systémem, který mohou cestující využívat i ve stanicích.

Kromě nových vozidel dopravce počítá s pokračováním dodávek rekonstruovaných jednotek Regionova, jejichž výroba se chýlí ke konci. V dálkové dopravě budou dráhy podle Šťáhlavského nasazovat modernizované restaurační vozy, které jsou nově vybavené klimatizací. Do zkušebního provozu budou zařazeny modernizované lokomotivy známé jako „brejlovec".

Vozový park Českých drah v současnosti tvoří 5150 lokomotiv, vozů a vlakových jednotek. Průměrné stáří vozidel činí 25 let.