Dráhy nakupují nové příměstské soupravy CityElefant, vozy pro vlaky vyšších kategorií EuroCity a EuroNight a také investují do rekonstrukcí regionálních motorových vlaků.

Více než 1,6 miliardy korun dráhy zaplatí z vlastních zdrojů, zbytek si firma půjčí od společnosti Eurofima, která funguje jako kampelička pro evropské železniční společnosti. Moderní lůžkové vozy pro rychlíky kategorie EuroNight na linky z Prahy do Wiesbadenu, Mnichova a Budapešti si vzaly dráhy na leasing, na krajské Regionovy jim přispěje stát z Programu na obnovu kolejových vozidel.

Pro příměstskou dopravu dráhy obdrží letos devět "elefantů", které zatím jezdí především kolem Prahy. Objevovat se však začínají i na Ostravsku a dráhy je plánují nasadit i v dalších městských aglomeracích. Jde o třívozové soupravy s klimatizací a první třídou, které nahrazují staré pantografy z 60. let. Vlaků za 200 milionů korun mají dráhy v provozu zatím 30 z celkových 60 objednaných.

Vozový park na regionálních tratích obnovují dráhy přestavbou starých motorových vozů řady 810. V současnosti ČD provozují 35 nových Regionov, do roku 2010 jim přibude dalších 100 jednotek. Dvouvozová Regionova stojí 20 milionů korun, třívozová verze 37 milionů. Vzhledem k tomu, že část soupravy je vždy nízkopodlažní, přispívá na nákup stát.

Nové vagony první i druhé třídy pro vlaky vyšších kategorií nakupují dráhy od společnosti Siemens. Celkem získaly 20 velkoprostorových vozů první třídy typu Ampz a 41 vagonů druhé třídy s kupátky typu Bmz. Pokračuje i přestavba starých nepotřebných poštovních vozů na moderní řídící vozy určené pro motorové rychlíky.

Zastaralý vozový park je jedním z největších problémů Českých drah. Přes miliardové investice pokračuje jeho obnova jen pomalu. Průměrný věk všech vozů na dráze sice podle Kubaly nelze přesně vyjádřit, ale například průměrné stáří pantografů je 27 let; přičemž rekordmany jsou pantografy řady 451 a 452, z nichž většina letos slaví čtyřicítku.

Nejrozšířenější motorové vozy na české železnici řady 810, kterých mají dráhy zhruba 500, jsou staré v průměru 27 let. Nejstarší pravidelně nasazovaným vozem je lokomotiva řady 705, která zajišťuje spojení na úzkorozchodné dráze mezi Třemešnou ve Slezsku a Osoblahou. Z továrny vyjela už v polovině 50. let.