České dráhy na problém přišly ve středu, kdy se poprvé nová nástupiště otevřela. Nástupiště jsou dlouhá jen 120 metrů, na některých vlacích jezdí do Duchcova soupravy se šesti či více vagóny a délka soupravy tak dosahuje více než 150 metrů. Část cestujících tak nemůže vystoupit na nástupiště přímo z vozu, ve kterém sedí.

„V reakci na tuto skutečnost jsme okamžitě přijali vnitřní opatření k zajištění bezpečnosti. Průvodčí ve vlacích dálkové dopravy, které ve stanici Duchcov zastavují, informujeme o tom, že v Duchcově je možné bezpečně vystupovat pouze z prvních 4 vozů soupravy,“ řekla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.

Kola a kočárky je nutné před výstupem v Duchcově uložit do předních vozů soupravy. „U většiny vlaků to znamená menší omezení, u jednoho páru vlaků (R 604/605) je nutné takto upozornit cestující až 3 vozů,“ dodala.

Potřebuje nástupiště o 80 metrů delší, říkají České dráhy

České dráhy už upozornily na problém ministerstvo dopravy jako objednatele a Správu železnic. Jejich stanovisko zjišťujeme. Reálně ale může nastat i situace, kdy se zastavování rychlíků v Duchcově zruší. „ Pokud bude objednatel trvat na zastavování rychlíků v Duchcově i nadále, pak doporučujeme prodloužení nástupišť na délku 200 metrů,“ dodala Rajnochová.

Správa železnic se v červnu pochlubila modernizací zastávky na facebooku. Kromě nového nástupiště došlo k rekonstrukci podchodu a redukci schodišť.

Akce je součástí stavby modernizace trati mezi Oldřichovem u Duchcova a Bílinou za 1,9 miliardy korun. Během stavby dochází ke kompletní rekonstrukci, která umožní zrychlení až na 140 km/h. Skončit má v roce 2021.

Autorem projektu je společnost Sudop Praha. Celý záměr včetně nástupiště o délce 120 metrů schválila centrální komise ministerstva dopravy. Správa železnic a ministerstvo dopravy byly požádány o vyjádření, které doplníme po jeho zaslání.