„Oficiální statistika prodeje o Dušičkách se nesleduje. Podle našich zkušeností však činí průměrná částka, připadající na dušičkové nákupy každého Čecha, asi sto korun. V souhrnu tak Češi za Dušičky utratí asi jednu miliardu korun," uvedl David Antić z APHN.

Nejvíc podle něj vydělají květinářství a obchodní řetězce, které do své nabídky zařazují dušičkový sortiment. Během několika dní se také prodá polovina roční produkce výrobců svíček.

Zejména v anglosaských zemích populární svátek Halloween Čechy nijak výrazně neoslovil. Nezájem o něj deklarují i sami obchodníci, ti se tematickým osvětlením či dekoracemi snaží navodit spíše vánoční atmosféru, halloweenská výzdoba je spíše výjimkou.

Halloween si v Česku popularitu zatím nezískal

„Stále víc restaurací a obchodů láká zákazníky sezónní výzdobou. Halloween si v Česku popularitu ovšem zatím nezískal, tím pádem ani není vnímán jako lákadlo ze strany obchodníků," řekl Delio Numerato z obchodu Dekorace.cz.

V USA je Halloween pro obchodníky po Vánocích druhým nejziskovějším svátkem. Zájem o oslavu Halloweenu má ve Spojených státech letos rekordní počet lidí, kteří plánují i větší útraty. V průměru Američané utratí za kostýmy, dekorace a sladkosti 79,82 dolaru (1530 Kč), o 10,4 procenta více než loni. Celkové výdaje mají podle Národní maloobchodní federace činit osm miliard USD.

Halloween, který připadá na 31. října, chce letos slavit sedm z deseti Američanů. Více než polovina si vyzdobí byt a zahradu a 45 procent si pořídí kostým. Více než třetina se chystá na halloweenskou­ party.

Čtěte také: Teolog: Dušičky se nezměnily. Jen svíčky jsou větší a květiny dražší