"Poptávka po on-line nakupování na Rohlik.cz je v současné době několikanásobně větší, než nám umožňují naše kapacity," sdělil ČTK komerční ředitel Rohlík.cz Olin Novák. Firma měla s rozvozem problémy v pátek, zákazníkům se omluvila a nabídla jim až 500korunovou kompenzaci.

Dnes firma rozváží do půlnoci a v úterý do 14 hodin. "Zájem je však natolik enormní, že jsou všechny hodinové termíny zamluvené. Volná místa jsme nabídli přednostně našim prémiovým zákazníkům," dodal Novák.

Na 1. svátek vánoční má firma volno, rozvážet bude od čtvrtka 26. prosince od 6:30 do 22:00. "Také na tento den registrujeme mnoho objednávek, ale některá místa tam jsou ještě volná," dodal Novák.

Vyprodané kapacity

Vyprodané kapacity má také Košík.cz, podle výkonného ředitele Tomáše Jeřábka by bylo nezodpovědné přijímat nové objednávky. "Tisícovky již objednaných nákupů vozíme dnes a zítra do 14 hodin," dodal. Nejbližší volné termíny pro nové nákupy jsou na druhý svátek vánoční. Firma 25. prosince nedoručuje.

S problémy se společnost potýkala v neděli, dnes je situace klidnější. "Zpoždění sice na některých trasách - především regionálních - dopoledne přetrvávalo, ale většinou je do 120 minut, od poledne jezdíme na většině tras včas. Zákazníky, kterých se to týká, informujeme pomocí SMS," doplnil.

Zpoždění je podle něj na vině kombinací mnoha faktorů, mimo jiné ji překvapila velikost nákupů. "Při takovémto vytížení, které bylo pro všechny prodejce zřejmě nejvyšší v historii českého online prodeje potravin, již nebylo možné zpoždění v průběhu dne postupně snižovat," uzavřel. Firma se zákazníkům omluvila a zpoždění kompenzovala kredity.